Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Wszystkie Jazzy już w Warszawie. Odbiory przedłużą się

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
18-12-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Wszystkie Jazzy już w Warszawie. Odbiory przedłużą się
fot. Martyn Janduła
Pesie udało się dostarczyć wszystkie zamówione tramwaje do Warszawy. W tym roku nie uda się jednak odebrać wszystkich krótkich Jazzów. Raptem połowa z 30 wozów została dopuszczona do testu niezawodności 5 tys. km, po którym może nastąpić odbiór. Producent ma ambicję, by wszystkie tramwaje rozpoczęły chociaż jazdy przed końcem roku – dzięki temu środki nie przepadną.

Warszawski kontrakt na dostawy 30 krótkich Jazzów 134N od dawna spędza sen z powiek Pesie. Dostawy powinny się dawno zakończyć, a w dodatku Tramwaje Warszawskie postawiły wysokie wymagania w zakresie odbioru wozów. Każdy pojazd musi odbyć test niezawodności, podczas którego musi przejeździć 5 tys. km bez awarii i przestojów.

Tramwaje Warszawskie poinformowały, że w Warszawie są już wszystkie Jazzy. W dalszym ciągu przedłużają się natomiast odbiory – przeszedł je tylko jeden tramwaj i sytuacja nie zmienia się od wielu miesięcy. – Powodem opóźnień w odbiorach tramwajów typu 134N jest późne dostarczenie i przygotowanie przez firmę Pesa do odbioru pierwszego tramwaju typu 134N Jazz – mówi Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich. Jak informuje, powodem opóźnień było niespełnienie szeregu wymagań zawartych w specyfikacji zamówienia, przede wszystkim w zakresie systemu wentylacji tramwaju – nierównomierność rozpływu powietrza w wylotach przedziału pasażerskiego, systemu grzewczo-klimatyzacyjnego – nieprawidłowa regulacja temperatur w przedziale pasażerskim, przekroczenia poziomu dźwięku wewnątrz tramwaju.

Co z kolejnymi tramwajami? – Problemy te zostały rozwiązane przy odbiorze pierwszego tramwaju i obecnie możemy już odbierać kolejne wagony – zapewnia Powałka. Jak informuje, 12 tramwajów rozpoczęło test 5 tys. km, a trzy tramwaje kończą jego wykonywanie. W tej chwili jasne już jest, że nie uda się odebrać tramwajów w tym roku. – Na test niezawodności 5000 km minimalnie należy przeznaczyć 16 dni, a na odbiór tramwaju minimum 3 dni – wylicza Michał Powałka.

Jeszcze do niedawna brak odbioru tramwajów przed końcem roku skutkowałby utratą dofinansowania unijnego. Teraz Pesa ma już inny cel. – Zależy nam, by jak najwięcej z nich przejechało jak największą liczbę kilometrów w teście niezawodności – mówi Michał Żurowski, rzecznik prasowy Pesy. W interesie producenta jest, by wszystkie tramwaje rozpoczęły test niezawodności w tym roku. W przypadku kontraktu tramwajowego dla Warszawy zostanie bowiem zastosowane podobne rozwiązanie jak z Dartami dla PKP Intercity. W przypadku dopuszczenia tramwaju do testu niezawodności, a tym samym przewozu pasażerów Tramwaje Warszawskie wpłacą środki na fundusz powierniczy. Producent otrzyma zapłatę dopiero po odebraniu tramwaju, co może nastąpić już w przyszłym roku. Dzięki temu Tramwaje Warszawskie nie będą musiały zwracać dotacji, jednocześnie zabezpieczając się przed producentem. Nie oznacza to też, że Pesa nie poniesie konsekwencji za opóźnienia. – Spółka Tramwaje Warszawskie nalicza firmie Pesie kary umowne – mówi Powałka.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wyścig Pesy z czasem. Krótkie Jazzy najpóźniej do 1 grudnia?

Komunikacja

Warszawa: Pierwszy krótki Jazz przeszedł test niezawodności

Komunikacja

Pierwszy krótki Jazz w stolicy

Komunikacja

Pierwszy krótki Jazz w stolicy

Witold Urbanowicz 11 marca 2015

Retro Jazzy dla Warszawy - wygląd potwierdzony

Komunikacja

Retro Jazzy dla Warszawy - wygląd potwierdzony

Witold Urbanowicz 17 października 2013

Zobacz również:

Wyścig Pesy z czasem. Krótkie Jazzy najpóźniej do 1 grudnia?

Komunikacja

Warszawa: Pierwszy krótki Jazz przeszedł test niezawodności

Komunikacja

Pierwszy krótki Jazz w stolicy

Komunikacja

Pierwszy krótki Jazz w stolicy

Witold Urbanowicz 11 marca 2015

Retro Jazzy dla Warszawy - wygląd potwierdzony

Komunikacja

Retro Jazzy dla Warszawy - wygląd potwierdzony

Witold Urbanowicz 17 października 2013

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5