Tramwaje Warszawskie rozstrzygnęły przetarg na wykonanie wielobranżowej koncepcji trasy tramwajowej od ul. Kasprzaka do Wilanowa. Wybrano ofertę konsorcjum Safege (Francja) oraz Schuessler-Plan Inżynierzy za nieco ponad 3,5 mln zł brutto. Nie była to najtańsza oferta w postępowaniu.
Przetarg na wykonanie wielobranżowej koncepcji programowo-przestrzennej dla trasy szybkiego tramwaju od Kasprzaka do Wilanowa ruszył w czerwcu. W postępowaniu wpłynęło siedem ofert. Ich rozpiętość cenowa była spora – mieścili się w przedziale od 2,7 mln zł netto do 4,65 mln zł netto (odpowiednio od 3,33 do 4,9 mln zł brutto). Najtańszą ofertę złożyła firma Halcrow Group Limited, jednak cena decydowała o wyborze w 80%. Pozostałe punkty można było dostać za metodologię.
Ostatecznie Tramwaje Warszawskie wybrały ofertę złożoną przez konsorcjum Safege S.A.S. z Francji (lider) oraz Schuessler-Plan Inżynierzy Sp. z o.o. Opiewa ona na kwotę 3 566 170,99 zł brutto. Projektant będzie musiał przeanalizować różne warianty i technologie przebiegu. Warianty inwestorskie zakładają realizację nawet kilku tuneli na trasie szybkiego tramwaju oraz odgałęzień na Dolnym Mokotowie oraz w rejonie stacji metra Ratusz (więcej o
propozycji przebiegu). Zadaniem wykonawcy będzie też przygotowanie projektu stałej organizacji ruchu, analizy układu zasilania sieci trakcyjnej, a także materiałów niezbędnych do uzyskania decyzji środowiskowej.
Zamówienie podzielone jest na sześć zadań (odcinków) i trzy etapy. Zadanie A obejmuje odcinek od ul. Kasprzaka do Dworca Zachodniego; zadanie B – od Dworca Zachodniego do skrzyżowania z Grójecką, zadanie C – ul. Banacha do ul. Rakowieckiej przez ulice: Żwirki i Wigury, Rostafińskich (na obrzeżach Pola Mokotowskiego) i św. Boboli, zadanie D – od stacji metra Pole Mokotowskie do ul. św. Bonifacego przez ulice: Rakowiecką, Puławską, Goworka, Spacerową, Belwederską, Sobieskiego z rozgałęzieniami w ul. Gagarina i ul. św. Bonifacego (do obecnej pętli autobusowej Stegny), zadanie E – od ul. św. Bonifacego do Południowej Obwodnicy Warszawy przez ul. Sobieskiego i al. Rzeczpospolitej z odnogą w ul. Branickiego oraz zadanie F – koncepcja torów odstawczych bądź pętli klasycznej w rejonie stacji metra Ratusz-Arsenał (m.in. z możliwością doprowadzenia torów w rejon Muzeum Historii Żydów Polskich).
W ramach I etapu – w ciągu sześciu miesięcy od zawarcia umowy – wykonawca ma przygotować m.in. pełną inwentaryzację terenu i działek oraz koncepcję układu geometrycznego trasy tramwajowej. Określi też kolizje oraz szacunkowe koszty realizacji. W II etapie oddzielnie dla każdego z zadań powstaną materiały niezbędne dla uzyskania decyzji środowiskowej. Wykonawca będzie miał na to dziewięć miesięcy. Ostatni, III etap obejmuje ostateczną wersję opracowania dla wariantu wskazanego w decyzji środowiskowej.
Trasa na odcinku Dw. Zachodni – Branickiego ma zostać zrealizowana w ramach nowej perspektywy unijnej 2014-2020. Inwestycja będzie realizowana etapami. Tramwaje Warszawskie zakładają zakup 50 dwukierunkowych tramwajów do jej obsługi.
Więcej informacji na portalu MONITOR
Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.