Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

ZDM czeka na koncepcję pasów przy Dworcu Centralnym

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-11-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
ZDM czeka na koncepcję pasów przy Dworcu Centralnym
fot. NAC, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
Warszawski Zarząd Dróg Miejskich ogłosił przetarg na wykonanie koncepcji pasów i przejazdów rowerowych na skrzyżowaniu Alej Jerozolimskich i Emilii Plater przy Dworcu Centralnym. Udogodnienia pojawią się być może na obu wlotach Alej. To wstęp do przywracania przestrzeni ścisłego centrum niezmotoryzowanym uczestnikom ruchu.

O tym, że centrum Warszawy jest nieprzyjazne dla pieszych, pisaliśmy wielokrotnie. Mieszkańcy muszą pokonywać dystans kilkuset metrów do najbliższego przejścia podziemnego, by dostać się na drugą stronę Marszałkowskiej czy Alej Jerozolimskich – nie wspominając o rowerzystach czy niepełnosprawnych. Miasto zapowiada zmiany. – Trzeba spokojnie cywilizować ruch w ścisłym śródmieściu. Chcemy, by pieszy czuł się w centrum miasta dobrze, a na pewno znacznie lepiej niż dzisiaj – mówi Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy.

We wrześniu radni przyznali środki na pasy dla pieszych i przejazdy rowerowe na skrzyżowaniu Emilii Plater i Alej Jerozolimskich. ZDM prowadzi właśnie przetarg na opracowanie projektu budowlano-wykonawczego dla przebudowy tego obszaru. Wyłoniony wykonawca będzie miał czas na przygotowywanie projektu do 24 kwietnia 2016 r. Według zapowiedzi przebudowa ma zostać przeprowadzona w przyszłym roku.

Autorzy opracowania będą musieli przeanalizować dwa warianty inwestycji. W jednej pasy i przejazdy miałyby pojawić się na wszystkich wlotach skrzyżowania. Druga zakłada wytyczenie pasów i przejazdów przez Emilii Plater i tylko na zachodnim wlocie Alej Jerozolimskich, bliżej dworca. Elementem projektu w obu wariantach jest też korekta geometrii skrzyżowania, wybudowanie wysepek dla pieszych w rejonie torowiska, doprowadzenie do Alej drogi rowerowej znajdującej się w ciągu Emilii Plater oraz rozważenie możliwości wytyczenia pasa do skrętu w prawo na zachodnim wlocie Alej Jerozolimskich.

Projektanci muszą oszacować koszty, zakres przebudowy infrastruktury podziemnej oraz przeprowadzić analizy ruchu. Decyzję o wyborze określonego wariantu podejmie zamawiający z Inżynierem Ruchu. „Musimy wziąć pod uwagę interes kierowców, tak, aby wprowadzone rozwiązania nie pogorszyły warunków jazdy i przepustowości” – zapewnia Zarząd Dróg Miejskich.

Centrum Warszawy jest na granicy przepustowości, dlatego też władze miasta podejmują działania na rzecz zmniejszenia przeładowania ruchem ścisłego centrum i uczynienia tego obszaru bardziej przyjaznym dla niezmotoryzowanych. Wśród większych zmian zapowiadane są m.in. przejścia na rondach Dmowskiego oraz Czterdziestolatka. Nie wszędzie jednak wystarczy „kubeł z farbą” – potrzebna jest większa ingerencja, przez co wdrażanie nowych rozwiązań wymagać będzie czasu. Niedawno też, w ramach projektu Zagospodarowanie Nowego Centrum Warszawy, który ma uczynić ścisłe śródmieście bardziej przyjaznym dla pieszych, ogłoszono przetarg na projekt wytyczenia nowego placu centralnego z parkingiem podziemnym w rejonie pl. Defilad. Wiosną przeprowadzony ma też być eksperyment z wyłączeniem ruchu na tzw. placu pięciu rogów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dąbrowa Górnicza: Zniknęła kładka nad Sobieskiego. W zamian pasy

Przestrzeń

Warszawa. Plac Teatralny wymyślony z mieszkańcami na nowo

Przestrzeń

Warszawa. Plac Teatralny wymyślony z mieszkańcami na nowo

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Dąbrowa Górnicza: Zniknęła kładka nad Sobieskiego. W zamian pasy

Przestrzeń

Warszawa. Plac Teatralny wymyślony z mieszkańcami na nowo

Przestrzeń

Warszawa. Plac Teatralny wymyślony z mieszkańcami na nowo

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5