Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Zgierz: Protest w obronie tramwaju

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
10-04-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Zgierz: Protest w obronie tramwaju
fot. Kasper FiszerProtest w Zgierzu.
Zgierscy społecznicy chcą ocalić linię 46 przed likwidacją. W piątek kilkanaście osób protestowało przeciwko cięciom oferty i domagało się jasnych deklaracji co do przyszłości połączenia. Jego los rzeczywiście jest obecnie niepewny, bo prace nad projektem Łódzkiego Tramwaju Metropolitalnego utkwiły w martwym punkcie.

W piątek w Zgierzu odbył się protest związany z wprowadzonymi niedawno zmianami w obsłudze podmiejskiej linii 46. Połączenie Ozorkowa i północnej części Zgierza z Łodzią kursuje obecnie rzadziej, a tramwaje jeżdżą wolniej niż przed reformą całej łódzkiej komunikacji miejskiej, którą przeprowadzono 2 kwietnia. Wydarzenie było niewielkie, ale wsparło je kilka organizacji społecznych, a organizatorzy nie wykluczają podjęcia dalszych działań.

Dalsze plany ws. tramwaju są niejasne

Protest miał zwrócić uwagę także na niepewną przyszłość połączenia związaną z opóźnieniem projektu Łódzki Tramwaj Metropolitalny. – Oczekujemy, że władze miasta jasno zadeklarują się, jakie jest ich stanowisko w sprawie dalszego funkcjonowania linii 46 – mówił Krzysztof Skowroński, członek Rady Osiedla Proboszczewice-Lućmierz i współorganizator wydarzenia. Wskazywał on przykład Pabianic, które niedawno ogłosiły konkretny scenariusz pozyskania pieniędzy na remont prowadzącej tam trasy tramwajowej i poinformowały, że w razie jego niepowodzenia uruchomią komunikację autobusową.

Zdaniem Krzysztofa Skowrońskiego zastąpienie tramwaju autobusami w przypadku linii do Ozorkowa nie będzie możliwe lub będzie wiązało się z dużymi komplikacjami. – Na naszej dzielnicy wyznaczane są nowe ulice, ale są one zbyt wąskie, by autobus mógł nimi przejechać. Mało prawdopodobne jest również wyznaczenie przystanków przy drodze krajowej, przy której biegną tory – ocenił. – Tymczasem linia tramwajowa jest kluczowym elementem obsługi komunikacyjnej tej części Zgierza – podkreślał.

Brak tramwaju obniżyłby standard życia

Organizatorzy przekonują, że Proboszczewice są jedną z silniej rozwijających się dzielnic miasta, więc zapotrzebowanie na sprawny transport będzie tam wzrastać. – Tymczasem kursów jest coraz mniej, bilety są coraz droższe, czas przejazdu się wydłużył, wszystko wskazuje więc na to, że tramwaj będzie zlikwidowany – tłumaczył współorganizator protestu. – Tramwaje nie mówią, daj im głos – przekonywało natomiast Stowarzyszenie na rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim, które zamierza promować transport zbiorowy i wpływać na lokalne władze w celu utrzymania połączeń.

Uczestnicy wydarzenia przez około pół godziny przechodzili przez drogę krajową nr 1, niosąc transparent z dość zaskakującym hasłem „Nie chcemy skończyć na onkologii”. – Jeśli tramwaju nie będzie, pasażerowie przesiądą się do autobusów lub samochodów, które będą stały w korku i emitowały spaliny. Dzisiaj wiemy, że zanieczyszczenia tego typu mają potężny wpływ na jakość naszego życia i na nasze zdrowie. Onkologia jest takim symbolem chorób, które wcześniej czy później dopadają nas, jeśli oddychamy zanieczyszczonym powietrzem – objaśniał Rafał Górski z Instytutu Spraw Obywatelskich.

Czy będą kolejne wstrzymania ruchu?

Problem stanu technicznego linii ozorkowskiej staje się coraz poważniejszy. W zeszłym roku doszło już do czasowego wstrzymania ruchu na części trasy. Jak informowaliśmy już na naszych łamach wielokrotnie, groźba likwidacji połączeń w związku z brakiem koniecznych remontów dotyczy właściwie wszystkich podmiejskich tras regionu. Już teraz ruch na odcinku Konstantynów Łódzki – Lutomiersk jest zawieszony.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Kasper Fiszer 08 września 2023

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Łódź z ofertami na studium dla torowiska na Aleksandrowskiej

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium tramwaju na Warszawskiej

Przestrzeń

Zobacz również:

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Kasper Fiszer 08 września 2023

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Łódź z ofertami na studium dla torowiska na Aleksandrowskiej

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium tramwaju na Warszawskiej

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5