Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Zgierz zdeterminowany, by utrzymać tramwaj

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
12-07-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Zgierz zdeterminowany, by utrzymać tramwaj
Fot. Kasper FiszerTramwaj linii 46 Łódź – Zgierz – Ozorków
MUK Zgierz zapewnia, że chce współfinansować prace nad projektem Łódzkiego Tramwaju Metropolitalnego i wielokrotnie informował o tym władze Łodzi. To odpowiedź na stanowisko łódzkiego ZDiT, który wskazywał, że brak zabezpieczenia środków na ten cel jest jedną z przyczyn wstrzymania prac nad dokumentacją projektową.

W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy materiał dotyczący wstrzymania prac nad projektem Łódzkiego Tramwaju Metropolitalnego. Miał on być wspólnym przedsięwzięciem Łodzi i okolicznych gmin eksploatujących podmiejskie linie tramwajowe, których stan techniczny wymaga coraz pilniejszej kompleksowej modernizacji. Łódzki Zarząd Dróg i Transportu nie zlecił jednak przygotowania uzupełnienia dokumentacji projektowej, bo twierdzi, że część gmin nie zabezpieczyła niezbędnych na ten cel środków, co blokuje możliwość dalszego procedowania sprawy.

Zgierz: O zabezpieczeniu środków informowaliśmy wielokrotnie

– Nie otrzymaliśmy potwierdzenia finansowego [zabezpieczenia środków] na koreferat ze strony Pabianic, Ksawerowa i Zgierza, dlatego nie możemy podjąć dalszych działań – powiedział nam Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi. Jeszcze przed publikacją naszego materiału informację tę zdementowała telefonicznie Iwona Boberska, kierownik Miejskich Usług Komunikacyjnych w Zgierzu. W przesłanym wczoraj do naszej redakcji obszernym stanowisku w tej sprawie przywołuje ona kilka pism, jakie Zgierz wystosował w tej sprawie do władz Łodzi. – Cytowana wypowiedź rzecznika ZDiT wymaga sprostowania – podkreśla.

– Miejskie Usługi Komunikacyjne wielokrotnie kierowały do ZDiT oraz do Zarządu Inwestycji Miejskich Urzędu Miasta Łodzi informacje o zabezpieczeniu kwoty na wykonanie koreferatu – czytamy. Iwona Boberska podkreśla również, że już w piśmie z 8 maja do ZIM prezydent Zgierza Przemysław Staniszewski wyrażał zdziwienie, że Łódź oczekuje ponownego potwierdzena zabezpieczenia środków. Miał on również przypomnieć, że deklaracje w tej sprawie samorząd Zgierza składał także na spotkaniach z udziałem prezydent Łodzi Hanny Zdanowskiej. Wolę współfinansowania koreferatu miał wyrazić także w późniejszym piśmie zastępca prezydenta Zgierza Bogdan Bączak.

Dokument miał powstać jeszcze w zeszłym roku

– Próba obarczenia winą miasta Zgierz i MUK za brak sporządzonego koreferatu jest ogromnym zaskoczeniem – ocenia Iwona Boberska. Dodaje, że ZDiT, który przygotowywał procedurę wyboru wykonawcy dokumentacji, kilkukrotnie nie dotrzymał zakładanych wcześniej terminów ukończenia prac nad koreferatem, z których pierwszy upłynął wraz z końcem 2016 r. Kolejny wyznaczono zaś na koniec marca tego roku.

– Przy kolejnych przesunięciach nie wskazywano jako przyczyny niezabezpieczenia przez miasto Zgierz środków na ten cel – mówi. Choć przy każdej zmianie harmonogramu pytaliśmy o powody tej decyzji ZDiT, w przesyłanych do redakcji odpowiedziach informacja o braku zabezpieczenia środków przez Zgierz pojawiła się obecnie dopiero po raz pierwszy. Tym niemniej ZDiT informował wcześniej ogólnikowo, że nie wszystkie samorządy przysłały w tej sprawie jednoznaczne stanowiska.

Czy dalsza współpraca będzie możliwa?

W piśmie kierownik MUK stwierdza także, że liczy na dalszą współpracę z innym samorządami regionu. – Władze Zgierza są bowiem zdeterminowane, aby utrzymać połączenie tramwajowe z Łodzią – deklaruje jednoznacznie Iwona Boberska. – Miasto ma zabezpieczone w budżecie środki na realizację umowy z wykonawcą uzupełnień i koreferatu dla projektu ŁTM – kończy.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tramwaj do Ozorkowa: Gminy czekają na dokument, który... nie powstaje

Komunikacja

Tramwaj do Ozorkowa: Gminy czekają na dokument, który... nie powstaje

Kasper Fiszer 05 października 2018

Łódź: To Pabianice wnioskowały o zmianę zakresu ŁTM

Komunikacja

Łódź: To Pabianice wnioskowały o zmianę zakresu ŁTM

Kasper Fiszer 31 października 2017

Łódź: Praktyczny koniec wizji tramwaju metropolitalnego

Komunikacja

Zgierz: Trudno dokonywać mniejszych napraw tramwaju

Komunikacja

Zgierz jednoznacznie za tramwajem

Komunikacja

Zgierz jednoznacznie za tramwajem

Kasper Fiszer 07 maja 2017

Zobacz również:

Tramwaj do Ozorkowa: Gminy czekają na dokument, który... nie powstaje

Komunikacja

Tramwaj do Ozorkowa: Gminy czekają na dokument, który... nie powstaje

Kasper Fiszer 05 października 2018

Łódź: To Pabianice wnioskowały o zmianę zakresu ŁTM

Komunikacja

Łódź: To Pabianice wnioskowały o zmianę zakresu ŁTM

Kasper Fiszer 31 października 2017

Łódź: Praktyczny koniec wizji tramwaju metropolitalnego

Komunikacja

Zgierz: Trudno dokonywać mniejszych napraw tramwaju

Komunikacja

Zgierz jednoznacznie za tramwajem

Komunikacja

Zgierz jednoznacznie za tramwajem

Kasper Fiszer 07 maja 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5