Zielona Góra szybko unieważniła przetarg na przebudowę 11 pętli autobusowych, montaż i dostawę ładowarek do autobusów elektrycznych. Jedyna oferta znacznie przekraczała budżet zamawiającego.
Przedmiotem przetargu MZK Zielona Góra jest dostawa i montaż stacji ładowania elektrobusów. Przewidziano ładowarki na 11 pętlach przy Batorego, Świerkowej, Wrocławskiej, os. Śląskim, Botanicznej, Jędrzychowskiej, Wyspiańskiego, Bema (centrum przesiadkowe), Zawadzkiego „Zośki”, Truskawkowej (Chynów) i Wyczółkowskiego. Ponadto wykonawca musi dostarczyć i zamontować na terenie zajezdni 28 stacji wolnego ładowania (w tym trzech mobilnych) oraz jedną stację szybkiego ładowania. Więcej o specyfikacji zamówienia pisaliśmy
tutaj.
Wczoraj (24 kwietnia) przewoźnik
otworzył oferty. Wystartowała tylko jedna firma – Ekoenergetyka-Polska z Zielonej Góry – oferując kwotę 32,96 mln zł brutto. To znacznie powyżej kosztorysu zamawiającego, który przeznaczył na realizację inwestycji kwotę w wysokości 24,06 mln zł brutto. Dzisiaj więc zamawiający podjął decyzję o unieważnieniu postępowania.
Można spodziewać się, że przetarg zostanie powtórzony, gdyż ładowarki są miastu niezbędne do wypełnienia planów związanych z elektromobilnością. MZK prowadzi
powtórzony przetarg na dostawy 47 elektrobusów o długości 12 metrów (w pierwszym oferty przekraczały budżet).