Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Zielona Góra: Droga elektromobilność. Ładowarki powyżej budżetu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-04-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Zielona Góra: Droga elektromobilność. Ładowarki powyżej budżetu
fot. Martyn Janduła
Zielona Góra nie ma szczęścia do elektromobilności. Kolejny przetarg, tym razem na dostawę ładowarek i przebudowę pętli, kończy się niemiłą niespodzianką. Wpłynęła tylko jedna oferta i to znacznie przewyższająca kosztorys zamawiającego.

Przedmiotem przetargu MZK Zielona Góra jest dostawa i montaż stacji ładowania elektrobusów. Przewidziano ładowarki na 11 pętlach przy Batorego, Świerkowej, Wrocławskiej, os. Śląskim, Botanicznej, Jędrzychowskiej, Wyspiańskiego, Bema (centrum przesiadkowe), Zawadzkiego „Zośki”, Truskawkowej (Chynów) i Wyczółkowskiego. Ponadto wykonawca musi dostarczyć i zamontować na terenie zajezdni 28 stacji wolnego ładowania (w tym trzech mobilnych) oraz jedną stację szybkiego ładowania. Więcej o specyfikacji zamówienia pisaliśmy tutaj.

Dzisiaj (24 kwietnia) przewoźnik otworzył oferty. Wystartowała tylko jedna firma – Ekoenergetyka-Polska z Zielonej Góry – oferując kwotę 32,96 mln zł brutto. To znacznie powyżej kosztorysu zamawiającego, który przeznaczył na realizację inwestycji kwotę w wysokości 24,06 mln zł brutto.

Zamówienie miało zostać zrealizowane do końca maja 2018 r. Teraz Zielona Góra musi zastanowić się, czy podwyższyć budżet, czy też rozpisać nowe postępowanie. To zarazem kolejny przetarg, w którym oferty są znacznie powyżej oczekiwań. Nie wyszedł przewoźnikowi największy w Polsce zakup 47 elektrobusów o długości 12 metrów. Wpłynęły tylko dwie oferty – Solaris zaproponował dostawy za kwotę 104,9779 mln zł brutto, natomiast konsorcjum Ursus Bus 7, w skład którego wchodzą Ursus Bus i Ursus, złożyło ofertę na kwotę blisko 104,9997 mln zł brutto. Obie oferty przekraczały kosztorys zamawiającego, który przeznaczył na realizację zamówienia kwotę 95,913 mln zł brutto. W tej sytuacji MZK podjął decyzję o unieważnieniu postępowania i rozpisaniu nowego. Korzystniejsze oferty zostały za to złożone w przetargu na przebudowę zajezdni i jej dostosowanie do obsługi pojazdów elektrycznych.

Przetarg na ładowarki wypełnia plany Zielonej Góry, która mocno chce postawić na elektromobilność. Po dostawie 47 autobusów ok. 60% taboru to będą pojazdy elektryczne.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5