MZK Zielona Góra unieważniła oba spore przetargi – na dostawę dostawy 47 nowych autobusów elektrycznych o długości 12 metrów oraz 17 przegubowców z konwencjonalnym napędem. Postępowania zostały unieważnione z powodu przekroczenia kosztorysu zamawiającego.
MZK w Zielonej Górze ogłosił dwa spore przetargi taborowe. Jeden z nich dotyczy dostawy 47 nowych autobusów elektrycznych o długości 12 metrów, a także dwóch pojazdów serwisowych – utrzymania ruchu oraz pogotowia technicznego. Drugi natomiast zakłada dostawę 17 przegubowców z konwencjonalnym napędem. O szczegółach zamówienia pisaliśmy
tutaj.
W postępowaniu na dostawę elektryków wystartowały dwie firmy – Solaris i Ursus Bus. Zaproponowały one bardzo zbliżoną cenę w wysokości 105 mln zł brutto. To o 10 mln zł niż założony budżet zamawiającego. W postępowaniu na dostawę przegubowych pojazdów jedyną ofertę złożył Solaris, proponując kwotę ok. 28 mln zł. To o ponad 3 mln zł więcej niż kosztorys MZK. Więcej o ofertach pisaliśmy
tutaj.
Zamawiający postanowił unieważnić postępowania. Jednocześnie MZK zapowiedziały nowe przetargi, licząc na to, że kolejne oferty będą tańsze.
Przetarg na 12-metrowe pojazdy to największe w kraju zamówienie na autobusy elektryczne. Wypełnia ono
plany Zielonej Góry, która mocno chce postawić właśnie na ten rodzaj taboru. Po zrealizowaniu tego zakupu ok. 60% taboru to będą pojazdy elektryczne. Drugie zamówienie dotyczy dostaw 17 autobusów przegubowych, ale na diesel. Zielona Góra uznała, że technologie w zakresie napędu elektrycznego w przypadku tego segmentu pojazdów
nie są dostatecznie przetestowane. Jednocześnie toczą się przetargi na
dostawę stacji do ładowania elektryków m.in. do wybudowania na 11 pętlach, a także
przebudowy i przystosowania zajezdni.