Zgodnie z oczekiwaniami i zapowiedziami MZK w Zielonej Górze rozpisał nowy przetarg na dostawę 17 autobusów przegubowych. Zmieniono tym razem kryteria oceny, premiując m.in. skrócenie terminu realizacji. Przewoźnik liczy, że tym razem oferty będą w większym stopniu odpowiadać oczekiwaniom finansowym.
Przedmiotem przetargu jest niezmienne dostawa 17 fabrycznie nowych przegubowych niskopodłogowych autobusów miejskich oraz pojazdu serwisowego. Więcej o specyfikacji pojazdów pisaliśmy
tutaj.
Poprzedni przetarg
nie doszedł do skutku, gdyż wartość oferty jedynego startującego, firmy Solaris, przekraczała założony budżet. Producent z Bolechowa proponował kwotę ok. 28 mln zł. To o ponad 3 mln zł więcej niż kosztorys MZK.
Termin składania ofert mija 19 maja. Zmieniono kryteria oceny. Nadal najważniejsza jest cena (60%), poza tym punktowane będą gwarancja (10%), skrócenie terminu wykonania zamówienia (10%), zużycie paliwa (10%), monitorowanie ciśnienia w ogumieniu z pozycji kierowcy (5%) oraz układ odzyskiwania energii hamowania (5%). Nowością jest premiowanie skrócenia terminu wykonania zamówienia, zmieniono i rozbito teraz kryteria techniczne, zmniejszając ich wagę (z łącznych 30% do 20%). Pod uwagę brane są teraz inne czynniki (wcześniej punktowane były także niezależnie zawieszenie osi przedniej, a także zaoferowanie ponad 15 miejsc dostępnych z podłogi bez konieczności pokonywania stopni).
Wartość zamówienia szacowana jest niezmiennie na kwotę 28,6 mln zł netto. Zamówienie ma zostać zrealizowane do końca stycznia 2018 r. (czyli o miesiąc później, niż w poprzednim zamówieniu).