MZK w Zielonej Górze ogłasza przetarg na przebudowę zajezdni autobusowej. Jego efektem będzie nowa hala obsługi oraz zadaszenie placu postojowego, przystosowane pod wprowadzenie autobusów elektrycznych. Koszt zamówienia jest szacowana na 42,9 mln zł netto.
Przedmiotem zamówienia ogłoszonego przez MZK Zielona Góra jest przebudowa zajezdni autobusowej przy ul. Chemicznej. Zadaniem wykonawcy będzie m.in. budowa wewnętrznego, zamkniętego układu komunikacyjnego m.in. z miejscami do szybkiego i wolnego ładowania autobusów elektrycznych (na ich wykonanie toczy się oddzielny przetarg), budowa stacji obsługi MZK i zadaszenia placu postojowego taboru autobusowego, remont i przebudowa budynku administracyjnego, remont i przebudowa budynku stacji paliw.
Nowa hala obsługi MZK będzie częściowo dwukondygnacyjnym obiektem. Wolna przestrzeń dachu ma być przystosowana do montażu w przyszłości paneli fotowoltaicznych. W budynku zostaną wydzielone cześć techniczna dla obsługi codziennej taboru, część warsztatowa, część biurowa i biurowo-szkoleniowa, a także część socjalna. W części technicznej przewidziano obszary sprzątania taboru, mycia autobusów, halę obsługi codziennej, umożliwiającą jednoczesną obsługę dwóch przegubowych pojazdów. W przyziemiu zostanie zlokalizowana część warsztatowa z dwiema halami napraw, warsztatem naprawy ogumienia. MZK przewiduje, że w hali obsługi pracować będzie maksymalnie 41 osób na jednej zmianie, przy czym w części technicznej przebywać będzie nie więcej niż 10 osób.
wiz. MZK Zielona Góra
Część placu postojowego zostanie zadaszona. Wiata o konstrukcji stalowej będzie znajdować się na wysokości 4,5 m. Przestrzeń będzie dzielona ścianami dla zmniejszenia wpływu niekorzystnych warunków atmosferycznych. Pod wiatą znajdzie się 61 stanowisk dla autobusów jednoczłonowych elektrycznych i 24 stanowiska dla autobusów spalinowych przebudowach. W obecnym budynku stacji paliw przewidziano pomieszczenia dla kierowców i pilotów. W dyspozytorni utworzone zostanie natomiast centrum monitoringu i nadzoru.
wiz. MZK Zielona Góra
Termin składania ofert mija 30 marca. O wyborze oferty zadecydują cena (60%), doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (20%), skrócenie czasu na wykonanie (20%). Postępowanie jest prowadzone zgodnie z zasadami przewidzianymi dla tzw. „procedury odwróconej”. Zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca , którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
W trakcie prac ma zostać zachowana ciągłość pracy zajezdni. Inwestycja potrwa najpóźniej do końca lipca 2018 r. Szacunkowy koszt to 42,9 mln zł. Zielona Góra chciałaby, żeby połowę kosztów pokryła Unia Europejska. Z przewiduje możliwość udzielenia w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego zamówień o wartości do 50 % wartości zamówienia podstawowego, polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych.
Równolegle toczą się przetargi na
zakup 47 autobusów elektrycznych oraz dostawę i instalację
stacji ładowania na pętlach oraz na terenie zajezdni MZK. Działania te wpisują się w
plan Zielonej Góry zakładający przejście na tabor elektryczny.