MZK Zielona Góra otworzyła oferty w przetargu na dostawy 47 autobusów elektrycznych. Wpłynęły dwie oferty – od Solarisa i Ursus Busa. Tym razem obie mieszczą się w kosztorysie zamawiającego, tańszą propozycję złożył natomiast producent z Lublina.
Przedmiotem powtórzonego przetargu jest dostawa 47 fabrycznie nowych elektrycznych niskopodłogowych autobusów miejskich o długości 12 m, a także dwóch pojazdów serwisowych – pojazdu utrzymania ruchu oraz pojazdu pogotowia technicznego.
Więcej o specyfikacji zamówienia pisaliśmy
tutaj, przy pierwszym przetargu, który został unieważniony – oferty, złożone przez Solarisa na kwotę 104,9997 mln zł brutto oraz konsorcjum Ursus Bus 7, w skład którego wchodzą Ursus Bus i Ursus, na kwotę 104,9997 mln zł brutto, przekraczały budżet zamawiającego, ustalony na wysokość 95,913 mln zł brutto.
Nowy przetarg został rozpisany w kwietniu, a dzisiaj (24 maja) minął termin składania ofert. Ponownie wystartowały firmy Solaris Bus & Coach oraz konsorcjum Ursus Bus i Ursus, które złożyły oferty mieszczące się w podwyższonym budżecie do 102 mln zł brutto. Solaris zaoferował kwotę 101,042 mln zł brutto, a konkurent z Lublina – 96,483 mln zł brutto. Obie firmy zaproponowały wydłużenie gwarancji o 24 miesiące. Ursus chwali się, że wstępne porównanie ofert wskazuje na jego przewagę względem producenta z Bolechowa.
Najważniejsza pozostaje cena (60%). Pozostałe punkty można otrzymać za gwarancję, skrócenie terminu pierwszej dostawy autobusów, zużycie energii elektrycznej autobusu poniżej 1 kWh/km, a także monitorowanie ciśnienia w ogumieniu z pozycji kierowcy (po 10%). Termin pierwszej dostawy określony jest na 1 lipca 2018 r., a wykonawca może zaoferować jego skrócenie o maksymalnie cztery tygodnie. Dostawy mają być zrealizowane do 30 listopada 2018 r.
Przetarg na 12-metrowe pojazdy to największe w kraju zamówienie na autobusy elektryczne. Wypełnia ono
plany Zielonej Góry, która mocno chce postawić właśnie na ten rodzaj taboru. Po zrealizowaniu tego zakupu ok. 60% taboru to będą pojazdy elektryczne.
Drugie zamówienie dotyczy dostaw 17 autobusów przegubowych, ale na diesel. Zielona Góra uznała, że technologie w zakresie napędu elektrycznego w przypadku tego segmentu pojazdów
nie są dostatecznie przetestowane. Jednocześnie toczą się przetargi na
dostawę stacji do ładowania elektryków m.in. do wybudowania na 11 pętlach, a także
przebudowy i przystosowania zajezdni.