MZK w Zielonej Górze rozstrzygnął po ponad pięciu miesiącach dwa spore przetargi na dostawę taboru. Solaris przegrał postępowanie na dostawy 47 elektrobusów o długości 12 m na rzecz Ursus Busa, który złożył tańszą ofertę. Zamówienie na 17 przegubowców trafiło do EvoBusa, który wystartował w postępowaniu jako jedyny.
Pierwsze postępowanie dotyczy dostawy 47 autobusów elektrycznych o długości 12 m oraz dwóch pojazdów serwisowych. Więcej o
specyfikacji zamówienia pisaliśmy przy pierwszym,
unieważnionym postępowaniu. Jak dotąd to największe zamówienie na elektryki w kraju. Wypełnia ono
plany Zielonej Góry, która mocno chce postawić właśnie na ten rodzaj taboru. Po zrealizowaniu tego zakupu ok. 60% taboru to będą pojazdy elektryczne.
O zamówienie ubiegały się dwa podmioty – Solaris oraz konsorcjum Ursus Bus i Ursus. Zamawiający rozstrzygnął postępowanie po blisko pięciu miesiącach do składania ofert. Ostatecznie zamówienie trafia do Ursusa, który zaoferował niższą cenę, opiewającą na kwotę 96,5 mln zł brutto. Solaris wystartował kwotę o ok. 4,5 mln zł więcej. Dostawy mają zostać zrealizowane do 30 listopada 2018 r.
Przedmiotem drugiego postępowania jest dostawa 17 fabrycznie nowych autobusów przegubowych, ale nie diesel. Zielona Góra uznała, że technologie w zakresie napędu elektrycznego w przypadku tego segmentu pojazdów
nie są dostatecznie przetestowane. Więcej o specyfikacji pojazdów pisaliśmy
tutaj, przy okazji pierwszego zamówienia, które zostało
unieważnione.
Również i w przypadku tego zamówienia minęło blisko pięć miesięcy od terminu składania ofert. Wybrano ofertę jedynego startującego – firmy EvoBus Polska, która dostarcza Mercedesy. Firma zaoferowała dostawy za kwotę 26,9 mln zł brutto. Zamówienie ma zostać zrealizowane do końca stycznia 2018 r.