MZK w Zielonej Górze otworzył oferty w przetargu na przebudowę zajezdni autobusowej i jej dostosowanie do obsługi elektrobusów. Wystartowały cztery firmy. Wszystkie oferty są poniżej kosztorysu zamawiającego.
Przedmiotem zamówienia ogłoszonego przez MZK Zielona Góra jest przebudowa zajezdni autobusowej przy ul. Chemicznej. Zadaniem wykonawcy będzie m.in. budowa wewnętrznego, zamkniętego układu komunikacyjnego m.in. z miejscami do szybkiego i wolnego ładowania autobusów elektrycznych (na ich wykonanie toczy się oddzielny przetarg), budowa stacji obsługi MZK i zadaszenia placu postojowego taboru autobusowego, remont i przebudowa budynku administracyjnego, remont i przebudowa budynku stacji paliw. Więcej o zamówieniu pisaliśmy
tutaj.
W postępowaniu wpłynęły cztery oferty. Miłą niespodzianką jest to, że wszystkie oferty mieszczą się w kosztorysie zamawiającego, który opiewa na kwotę 35,29 mln zł. Najtańszą ofertę złożył Budimex oferując wykonanie prac za 27,06 mln zł brutto. Niewiele drożej prace jest w stanie wykonać Exalo Drilling (27,36 mln zł brutto). Kolejne propozycje wpłynęły od Skanski (30,28 mln zł brutto) i firmy budowlanej Eurobud Grzegorza Fornalczyka (30,62 mln zł brutto).
O wyborze oferty zadecydują cena (60%), doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (20%), skrócenie czasu na wykonanie (20%). Wszyscy oferenci zobowiązali się od skrócenia czasu realizacji o 10 tygodni. Inwestycja potrwa najpóźniej do końca lipca 2018 r.
Równolegle toczą się przetargi na
zakup 47 autobusów elektrycznych (powtórny) oraz dostawę i instalację
stacji ładowania na pętlach oraz na terenie zajezdni MZK. Działania te wpisują się w
plan Zielonej Góry zakładający przejście na tabor elektryczny.