fot. Łukasz Golowanow, lic. CC BY-SA 3.0ZKM Gdańsk
Gdański przewoźnik ogłosił przetarg na 18 nowych autobusów, z czego połowa to autobusy standardowe, a połowa – wielkopojemne. To kolejny w ciągu ostatnich tygodni przetarg tego zamawiającego, choć dużo większy niż poprzednie.
Pod koniec marca ZKM ogłosił dwa przetargi na dwa minibusy i trzy autobusy MIDI, na zakup, których w sumie przeznaczył 3,5 mln zł. Ten przetarg jeszcze nie został rozstrzygnięty, ale dla przewoźnika, który zarządza ok. dwustoma autobusami i setką tramwajów, miał charakter raczej uzupełniający.
Obecny przetarg jest dużo większy. Zamawiający podzielił go na dwie części, z których każda dotyczy 9 autobusów, ale dopuścił składanie ofert przez jednego producenta w obu częściach. Pojazdy muszą być niskopodłogowe, wszystkie w ramach części zamówienia, muszą być tego samego producenta. W ogłoszeniu o zamówieniu (SIWZ jeszcze nie został opublikowany) ZKM nie wskazuje, czy pojazdy mają być fabrycznie nowe, ale najprawdopodobniej tak, co wynika z dalszego opisu.
Od oferentów jest wymagane posiadanie odpowiedniego zabezpieczenia finansowego – w przypadku pierwszej części zamówienia – 5 mln zł., w przypadku drugiej – 6 mln zł. – a także odpowiedniego doświadczenia. Muszą być w stanie wykazać się w ciągu ostatnich trzech lat dostawami przynajmniej dziewięciu autobusów miejskich o takiej charakterystyce, jak te z części w której składają ofertę. Dostarczane wcześniej autobusy powinny spełniać normę emisji spalin Euro 6.
Wśród kryteriów oceny ofert cena stanowi tylko 55 proc. wagi. 35 proc. punktów można uzyskać za kwestie techniczne, a pozostałe 10 proc. za ekologię. Można się spodziewać, że pozacenowe kryteria skomponowano podobnie do wspomnianych wcześniej dwóch przetargów na krótkie autobusy, w których podział procentowy jest taki sam. Zamawiający będzie więc zwracał uwagę na materiały, z których wykonano konstrukcję pojazdu, unifikację silnika, rodzaj zawieszenia osi przedniej i możliwość rekuperacji energii hamowania. W przypadku kryterium ekologicznego chodzi zapewne o poziom zużycia paliwa, wg testu SORT 2.
Oferty można składać do 24 maja. Dostawy przewidziano na 6 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.