Wspólny bilet ZTM-KM-WKD daje warszawiakom bardzo dużo możliwości przemieszczania się po mieście. Dotyczy to jednak osób, które zakupią co najmniej bilet dobowy. Wyjątek stanowią pociągi lotniskowe Kolei Mazowieckich, które wyjęte są spod tej regulacji. Podróżni na linii „RL” mogą skasować jednorazowy bilet. Ostatnio jednak pojawiły się z tym drobne problemy, bo czasami brakuje kasowników ZTM-u w pociągach.
Linię „RL” Kolei Mazowieckich wyjęto w ramach wyjątku od zasady posiadania co najmniej biletu dobowego w ramach tzw. wspólnego biletu. Z myślą o podróżnych, którzy do stolicy przylecieli samolotem, w pociągach lotniskowych istnieje możliwość skasowania biletu jednorazowego warszawskiej komunikacji miejskiej. Jest to możliwe, bo zadbano, żeby w składach pojawiły się kasowniki ZTM-u.
Ostatnio jednak urządzenia te trudno znaleźć, albo widać jedynie mocowanie od kasownika. Nie wszyscy jednak, zwłaszcza obcokrajowcy, wiedzą, co w takiej sytuacji zrobić. Chociaż jak zaznacza Jolanta Maliszewska z biura prasowego Kolei Mazowieckich, informacja o tym, że w razie braku ważnego biletu pasażerowie obowiązani są udać się do czoła składu, znajduje się w każdym pojeździe. – Po dwie naklejki na każdym pomoście – informuje.
Maliszewska podkreśla, że sytuacja z brakiem kasowników w pociągach jest przejściowa. – Demontaż kasowników jest jedynie tymczasowy, podyktowany koniecznością rekonfiguracji systemowej. Po ponownym zamontowaniu i odbiorze technicznym dokonanym przez ZTM kasowniki będą działać – mniej więcej w połowie sierpnia – mówi rzeczniczka.
Nic o tym zdaje się nie wiedzieć ZTM. – Nie zdemontowaliśmy kasowników w pociągach KM. Nie prowadzimy także żadnych prac, które wymagałyby ich demontażu – mówi Magdalena Potocka, rzeczniczka prasowa ZTM-u.
– Obecnie kasowniki są zamontowane w pięciu pociągach Elf należących do Kolei Mazowieckich. Jednocześnie montowane są kasowniki w dodatkowych 11 pociągach, aby zwiększyć pulę pojazdów wyposażonych w kasowniki, które będą mogły obsługiwać połączenie lotniskowe – zaznacza Potocka. Być może sytuacje te które zaobserwowali podróżni dotyczyły pociągu, w którym obecnie są montowane kasowniki (wykonane okablowanie i zamontowane podstawki pod kasowniki, ale jeszcze bez uruchomienia urządzeń). Dodatkowo obecnie trwają obowiązkowe przeglądy pociągów Elf u producenta, co może wiązać się z czasowym brakiem pociągów wyposażonych w kasowniki na linii lotniskowej – dodaje.
Dodatkowo, po naszym sygnale, pracownik ZTM-u sprawdził, jak przedstawia się sytuacja w pociągach lotniskowych. Jak wymienia Potocka, w trzech przypadkach, w jednym brakowało kasowników. – Zgłosiliśmy to do przewoźnika jako uchybienie – podkreśla.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.