fot. Martyn JandułaAutobus firmy Europa Express City na linii 208
Zarząd Transportu Miejskiego zapowiedział ogłoszenie przetargu na obsługę komunikacyjną z wykorzystaniem 50 autobusów. Postępowanie będzie podzielone na dwie równe części – obejmujące 9-metrowe i 12-metrowe pojazdy. Co ciekawe, przy dłuższych wozach ZTM będzie premiować zaoferowanie napędu gazowego.
Witold Urbanowicz, Transport-publiczny.pl: Warszawski ZTM zapowiedział ogłoszenie przetargu na obsługę komunikacyjną z wykorzystaniem krótkich autobusów. Jakie pojazdy wyjadą na ulice Warszawy w ramach tego postępowania?
Katarzyna Strzegowska, wicedyrektor ZTM Warszawa: Jesteśmy po sesji Rady Miasta, na której do późnych godzin nocnych trwały obrady nad budżetem na rok 2018 r. Udało nam się zabezpieczyć środki w wieloletniej prognozie finansowej na lata kolejne. Jesteśmy gotowi ogłosić kolejny przetarg przewozowy. Lada dzień – na pewno przed Świętami – na naszej stronie pojawi się postępowanie składające się z dwóch części. Jedna z nich będzie obejmowała 25 autobusów 9-metrowych, a druga – 25 autobusów 12-metrowych. Dzięki temu chcemy pod koniec przyszłego roku zwiększyć liczbę taboru obsługującego transport publiczny w Warszawie.
Jaki rodzaj napędu będzie wymagany od potencjalnych przewoźników?
Zrobiliśmy rozeznanie w zakresie dostępności taboru. Jeżeli chodzi o pojazdy 9-metrowe, jest bardzo ograniczona oferta alternatywnych form napędu, dlatego też będziemy oczekiwali pojazdów klasycznych. Natomiast jeżeli chodzi o autobusy 12-metrowe, to absolutnie idziemy w kierunku większej ochrony środowiska i będziemy wymagać autobusów nisko- i zeroemisyjnych. W związku z tym, że miasto dopiero pracuje nad dużym projektem infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych, stawiamy nacisk na pojazdy gazowe, które w tym przetargu będą dodatkowo punktowane.
Na jaki okres zostanie zawarta umowa? Będzie to standardowo okres ośmioletni?
Uważamy, po wielu analizach i obecnie realizowanych umowach przewozowych, że długoterminowe umowy są korzystniejsze pod względem finansowym – zarówno dla nas i miasta, jak i operatorów. Inwestycje w tabor i zaplecze techniczne, których obecnie wymagamy, w przypadku umów krótszych niż osiem lat są mało opłacalne.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.