ZTM Warszawa otworzył oferty w przetargu na obsługę komunikacyjną z wykorzystaniem 25 autobusów 9-metrowych i 25 pojazdów 12-metrowych. Zamówieniem zainteresowane są cztery firmy. Szansę na powrót do Warszawy ma Michalczewski, który złożył najtańsze propozycje.
Przetarg podzielony jest na części – w zależności od długości pojazdu. Obie zakładają obsługę komunikacyjną z wykorzystaniem 25 wozów oraz dodatkowych autobusów rezerwy. Nowi przewoźnicy ruszą na warszawskie ulice w ciągu 25 tygodni od dnia podpisania umowy, jednak nie wcześniej niż od 1 września 2018 r. Umowy będą obowiązywały do końca 2026 r. Rocznie nowe autobusy będą wykonywały łącznie ok. 4 mln wozokilometrów.
W części obejmującej pojazdy 9-metrowe wystartowały cztery firmy. Michalczewski zaproponował 29 wozów Autosan SanCity 9LE ze stawką za wozokilometr na poziomie 6,34 zł brutto. Następna jest oferta Arrivy, która zaproponowała 34 pojazdy Otokar Vectio C ze stawką 6,76 zł. Mobilis również proponuje te same pojazdy, ale tylko 28 sztuk, do tego zgłaszając stawkę 7,67 zł. Najdrożej wypada Europa Express City, która zgłosiła w pełni niskopodłogowe pojazdy BMC NeoCity 8,5 ze stawką 8,36 zł. ZTM przeznaczył na tę część zamówienia 145,1 mln zł brutto. Przy tych stawkach w tej kwocie mieszczą się Michalczewski i Arriva.
W tym przypadku cena będzie stanowiła 60 proc. wagi oceny ofert. Pozostałe punkty będzie można otrzymać za liczbę miejsc siedzących dostępnych z poziomu podłogi – 20 proc., za wyposażenie pojazdów w system liczenia pasażerów – 10 proc. a za wysokość poziomu podłogi – 10 proc.
W części obejmującej 12-metrowe autobusy oferty złożyły te same podmioty. Znów najtaniej wypada Michaczewski, który proponuje 28 autobusów marki MAN Lion's City lub Scania Citywide z napędem CNG. Oferowana stawka za wozokilometr to 7,16 zł brutto. Zarówno Arriva, jak i Mobilis chcieliby jeździć 28 autobusami MAN Lion's City na CNG odpowiednio za stawkę 7,52 zł i 8,67 zł. Najdrożej wypada Europa Express City z 28 hybrydowymi Scaniami Citywide i stawką 8,73 zł. Budżet ZTM-u wynosi 167,4 mln zł brutto. Znów mieszczą się w nim jedynie Michalczewski i Arriva.
W ocenie ofert 60 proc. punktów będzie można uzyskać za cenę, ale resztę za zaoferowanie alternatywnego napędu. Pełną ilość punktów za napęd CNG, LNG lub biogazowy (z mnożnikiem 1), nieco mniej za napęd hybrydowy z brakiem emisji zanieczyszczeń w strefie przystanku (z mnożnikiem 0,8), a znacznie mniej za zwykły hybrydowy (z mnożnikiem 0,4).
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.