Z powodu remontu kolejowej linii do Grodziska Mazowieckiego od września linia SKM S1 pojedzie na trasie Otwock – Warszawa Służewiec. Ponieważ pasażerowie pytają ZTM, dlaczego nie obsłuży mieszkańców Piaseczna, warszawski organizator transportu odpowiada – to czasowe i nie chcemy robić bałaganu.
Standardowo linia S1 kursuje na trasie Otwock, przez Warszawę Zachodnią, do Pruszkowa. Jednak przez mniej więcej rok linia do grodziska będzie remontowana. ZTM podkreśla jednak, że zmiana charakteru linii jest czasowa i po zakończeniu prac pociągi wrócą na normalną trasę.
„Tymczasowa linia SKM do Piaseczna nie byłaby rozwiązaniem zadowalającym ze względu na to, że istotny wpływ na kursowanie pociągów linii S1 oraz ich rozkład jazdy będą miały prace prowadzone na stacji Otwock, która za kilka miesięcy będzie przebudowywana w ramach modernizacji linii kolejowej nr 7 do Lublina. To spowoduje, że problematyczne będzie zachowanie regularności odjazdów i równych odstępów pomiędzy poszczególnymi pociągami” – czytamy w komunikacie.
„Uruchomienie pociągów SKM do Piaseczna na krótki okres, a następnie ich zawieszenie może wprowadzić niepotrzebne zamieszanie oraz dezorientację wśród pasażerów, korzystających na co dzień z połączeń kolejowych na tej trasie. Zwłaszcza, że na stacji Warszawa Zachodnia obecnie nie ma możliwości zawracania pociągów z kierunku południowego z uwagi na brak torów odstawczych i związane z tym ewentualne blokowanie torów przy peronach. Na linii średnicowej także nie ma już miejsca na żadne dodatkowe kursy SKM” – dodają przedstawiciele ZTM.
Co nie znaczy, że warszawski organizator transportu zapomniał o mieszkańcach Piaseczna. Planuje utworzyć SKM-kowe połączenie Piaseczno – Legionowo, przez Warszawę Gdańską i linię obwodową. Ale „…wymaga to spełnienia określonych warunków, czyli zakończenia remontu linii obwodowej i mostu Gdańskiego oraz zmiany układu torowego na stacji Warszawa Zachodnia”. Dodatkowo konieczny jest nowy tabor, na który przetarg zostanie niedługo ogłoszony.
„Ponadto, w 2019 r. planowane jest rozpoczęcie gruntownej przebudowy stacji Warszawa Zachodnia, a w dalszej perspektywie czasowej modernizacja dalekobieżnej linii średnicowej. W trakcie realizacji tych prac znacząco zmniejszy się liczba dostępnych torów dla pociągów, które tamtędy kursują. Dlatego też, do czasu ich zakończenia nie jest możliwe uruchomienie jakichkolwiek dodatkowych połączeń” – czytamy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.