W aglomeracji łódzkiej, w Zgierzu oraz w jego bezpośredniej okolicy, powstaną dwa nowe przystanki, których budowa jest częścią rządowego programu skupiającego inwestycje tego typu z obszaru całego kraju. W każdym z dwóch postępowań złożono dwie oferty przedstawione przez te same firmy. Oba podmioty zwyciężyły – każdy w jednym z postępowań.
W ostatnich latach trwała intensywna rozbudowa sieci przystanków kolejowych na terenie aglomeracji łódzkiej. Koncentrowała się ona na stolicy aglomeracji, gdzie powstały lub zostały odbudowane po wieloletnim okresie wyłączenia z eksploatacji m.in. perony na Olechowie, Chojnach, Radogoszczu, Marysinie czy Stokach. Wybudowany został też nowy przystanek w Zgierzu przy ul. Jaracza i w Ozorkowie na terenie Nowego Miasta. Nadchodzące lata mają przynieść kolejne podobne realizacje – w Zgierzu i w pobliskim Jedliczu. Niewielkie różnice pomiędzy wycenami ofert
PKP PLK wybrały właśnie wykonawców obu prac. Pierwsze postępowanie dotyczyło budowy przystanku Zgierz-Rudunki, który będzie znajdować się przy linii kolejowej nr 15 na jej odcinku za stacją Zgierz w kierunku Łowicza Głównego. Najlepszą ofertę złożyło konsorcjum firm ETF Polska z Kobierzyc i Przedsiębiorstwo Budownictwa Kolejowego Exkol z Wrocławia.
Wykonawca ma otrzymać 3 mln 685 tys. zł. Budowa peronu jest elementem rządowego tzw. programu przystankowego. O finansowane z budżetu państwa zamówienie ubiegało się także skierniewickie El-In. Jego oferta była tylko nieznacznie niżej oceniona i niewiele droższa – oferent zaproponował realizację zadania za 3 mln 757 tys. zł. Każda z firm może się czuć zwycięzcą
W osobnym postępowaniu wybierano wykonawcę przystanku w miejscowości Jedlicze położonej pomiędzy Zgierzem a Ozorkowem na linii kolejowej nr 16 prowadzącej do Kutna. Choć niegdyś istniała mijanka o nazwie Jedlicze Łódzkie, chodzi o inną lokalizację – niegdysiejszy jedlicki przystanek nosi dziś nazwę Zgierz-Kontrewers. Nowy obiekt ma zaś funkcjonować jako Jedlicze k. Zgierza.
W tym przypadku zwycięska okazała się oferta wspomnianej już skierniewickiej firmy El-In. Zaproponowała ona realizację zadania za nieco ponad 5 mln 129 tys. zł. Nieznacznie więcej – 5 mln 166 tys. zł – oczekiwał zwycięzca postępowania dotyczącego przystanku w Zgierzu, ETF Polska we współpracy z Exkolem. Więcej ofert nie było.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.