ZDMiKP w Bydgoszczy podpisał umowy na wykonanie dokumentacji projektowej dka I odcinka trasy tramwajowej wzdłuż Solskiego z pętlą przy Bielickiej. Oddzielna część obejmuje przebudowę pętli Las Gdański.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy i przebudowy torowisk tramwajowych. Zadaniem projektanta będzie też uzyskanie wszelkich niezbędnych pozwoleń wraz z decyzją środowiskową.
Pierwsze zadanie dotyczy budowy ok. 1,6-km trasy tramwajowej wzdłuż ul. Solskiego na odcinku od ronda Kujawskiego do ul. ks. Ignacego Skorupki wraz z budową pętli tramwajowej przy ul. Bielickiej oraz przebudową układu drogowego. Ulica zostanie rozbudowana: przewidziano układ z dwiema jezdniami po dwa pasy z zatokami autobusowymi i wydzielonymi lewoskrętami. Torowisko zostanie poprowadzone w pasie dzielącym. Pętlę zaplanowano po północno-zachodniej stronie skrzyżowania Solskiego i Bieleckiej – z wjazdem z dwóch stron. Przystanki zaplanowano przy Konopnickiej, Bieleckiej. Projektowane torowisko to pierwszy etap trasy w ciągu Solskiego, Pięknej, Szubińskiej i Kruszwickiej do ronda Grunwaldzkiego. Zbudowana zostanie podstacja. Schematy
tutaj. ZDMiKP podpisał właśnie umowę z firmą Progreg. Jej wartość to 2,583 mln zł.
Druga umowa dotyczy projektu przebudowy pętli tramwajowej Las Gdański wraz z przebudową układu drogowego. Obecnie pętla ma dwa tory postojowe oraz ślepe żeberko. Zaplanowano dwa tory z dwoma peronami o długości 35 m na wjeździe oraz trzy tory z peronami o długości 64 m na wjeździe. Schematy
tutaj. Dokumentację wykona Cone AMG za 486 tys. zł brutto.
Na realizację zamówień w zakresie projektu przeznaczono 20 miesięcy. Wielobranżowy projekt architektoniczno-budowlany – wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej – ma być gotowy do 22 grudnia 2023 r. Wykonawcy będą też pełnili nadzór autorski w czasie wykonywania prac – budowa nowej trasy potrwa 24 miesiące, a przebudowa pętli 12 miesięcy.