Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

III linia metra na Gocław. Co z decyzją środowiskową?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-04-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
III linia metra na Gocław. Co z decyzją środowiskową?
mat. MW
Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska częściowo uchyliła postanowienie Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska ws. wymogów związanych z raportem środowiskowym dla III linii metra, które – zdaniem Metra Warszawskiego – były zbyt restrykcyjne. Spółka teraz analizuje postanowienie II instancji.

W zeszłym roku Metro Warszawskie unieważniło przetarg na raport środowiskowy dla III linii metra, która w I etapie ma łączyć Stadion i Gocław. Spółka wyjaśniała to nadmiarowymi wymaganiami Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. – Nie spotkaliśmy się z takim ogromem prac dla raportu środowiskowego. Oczekujemy równego traktowania – jak inne podmioty – mówił Jerzy Lejk, prezes Metra. Spółka kwestionowała konieczność m.in. oceny skumulowanych skutki wszystkich inwestycji prowadzonych w pobliżu budowy metra, oceny wpływu budowy metra w promieniu aż 5 km od każdej stacji czy prowadzenia rocznych obserwacji fauny i flory. Dlatego też Metro odwołało się od decyzji RDOŚ do GDOŚ.

Wreszcie 13 marca Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał postanowienie, w którym częściowo uchyla, zmienia, umarza postanowienia RDOŚ, a częściowo utrzymuje je w mocy. – Trwa analiza rozstrzygnięcia pod kątem wpływu na dalsze działania – informuje Anna Bartoń, rzeczniczka Metra. Poluzowano m.in. wymogi w zakresie prowadzenia obserwacji fauny i flory. – GDOŚ m.in. zmienił warunek w zakresie wykonywania badań i obserwacji terenowych i dopuścił możliwość przedstawienia danych nt. chronionych gatunków roślin, grzybów i zwierząt oraz siedlisk przyrodniczych w oparciu o uprzednio wykonane badania terenowe lub publikacje naukowe – wyjaśnia Bartoń.

Na razie nie wiadomo, kiedy i jakie będą dalsze kroki związane z realizacją III linii metra. – Prace przedprojektowe są w zaawansowanej fazie – zgodnie z aktualnym harmonogramem umownym. Wykonawca opracowuje dokumentację geologiczną, w oparciu o przeprowadzone badania terenowe, a także Program funkcjonalno-użytkowy na potrzeby postępowania na projekt i budowę III linii metra w Warszawie – Etap I – Praga – informuje Anna Bartoń.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5