PKP PLK rozstrzygnęły przetarg na budowę nowego przystanku kolejowego Os. Piastów. Na realizację prac projektowych i budowlanych przeznaczono niemal dwa lata.
Przystanek Os. Piastów zaplanowano na liniach 8 i 95 – w rejonie wiaduktu ul. Piasta Kołodzieja. Zamówienie jest realizowane w formule projektuj i buduj.
Rozważane są dwa warianty budowy. Jeden z nich zakłada realizację czterech nowych peronów jednokrawędziowych na linii kolejowej nr 95 Kraków Mydlniki – Podłęże (dwa perony jednokrawędziowe) i na linii kolejowej nr 8 Warszawa Zachodnia – Kraków Główny (dwa perony jednokrawędziowe). Drugi natomiast – dwóch peronów jednokrawędziowych na linii kolejowej nr 95 i jednego peronu wyspowego na linii kolejowej nr 8. Ostateczny wariant wybierze zamawiający. Przewidziano dowiązanie do wiaduktu za pomocą schodów i wind. Projekt ma też uwzględniać możliwość dobudowy dodatkowych dwóch torów na linii nr 8 oraz rozbudowy układu komunikacyjnego w rejonie przystanku.
Perony będą miały min. 200 m długości, a ich wysokość wyniesie 0,76 m. Wymagana szerokość peronu jednokrawędziowego to min. 5,6 m, a dwukrawędziowego – 8,2 m. W miejscu posadowienia wiaty peron będzie poszerzony.
Oferty poznaliśmy w okolicy połowy maja. Wystartowały cztery podmioty z propozycjami od 28,7 mln zł do 38,4 mln zł brutto przy budżecie określonym na kwotę 29,5 mln zł brutto. Przetarg został rozstrzygnięty 22 czerwca. Wygrała firma Swietelsky Rail Polska, która złożyła najniższą ofertę. Teraz wybór musi się uprawomocnić. Na realizację prac przeznaczono 22 miesiące.
Nie rozstrzygnięto jeszcze
przetargów na dwa kolejne przystanki przy linii nr 95 Kraków Mydlniki – Podłęże. Jeden z nich ma powstać przy Igołomskiej, a drugi – Rzepakowej.
Wariant nr 1, mat. PKP PLK
Wariant nr 2, mat. PKP PLK