PKP PLK otworzyły oferty na budowę nowych przystanków przy linii nr 95 Kraków Mydlniki – Podłęże. Jeden z nich ma powstać przy Piasta Kolodzieja, drugi przy Igołomskiej, a trzeci – Rzepakowej.
Przystanek Os. Piastów zaplanowano na liniach 8 i 95 – w rejonie wiaduktu ul. Piasta Kołodzieja. Zamówienie jest realizowane w formule projektuj i buduj. Więcej o zamówieniu pisaliśmy
tutaj, przy pierwszym zamówieniu. Termin składania ofert minął 16 maja. Wystartowały cztery firmy. Swietelsky Rail Polska wycenił prace na 28,731 mln zł, PORR – 32,823 mln zł, PNiUIK Kraków – 36,316 mln zł, a konsorcjum Nowak – Mosty i ENSA DG – 38,419 mln zł. Zamawiający zastrzega możliwość dokonania wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej. Budżet na ten cel wynosi 29,520 mln zł brutto. Na realizację przeznaczono 22 miesiące.
Przystanek Kraków Kościelniki
zaplanowano na linii 95, nieopodal wiaduktu nad ul. Igołomską w ciągu drogi krajowej nr 79, po jego południowej stronie. Termin składania ofert minął 24 maja. O zamówienie ubiegają się cztery firmy. Swietelsky Rail Polska wycenił zlecenie na 14,724 mln zł brutto, Trakcja – 17,942 mln zł, Intop Tarnobrzeg – 18,954 mln zł, konsorcjum firm Nowak-Mosty i ENSA – 22,633 mln zł. Ceny nie są ostateczne, gdyż przewidziano aukcję elektroniczną. Budżet na ten cel został określony na kwotę 11,479 mln zł. Na realizację prac przeznaczono 17 miesięcy. W związku z pracami przewidziano ok. 40-dniowe zamknięcia jednego, a następnie drugiego toru szlaku Kościelniki – Podłęże.
Dalej na linii 95 znajdzie się przystanek Kraków Przylasek, który
zaplanowano w rejonie Rzepakowej. 200-metrowy peron w kierunku Podłęża – przy torze nr 1 – zaplanowano po południowej stronie przejazdu, peron w kierunku stacji Mydlniki – przy torze nr 2 – po północnej stronie tego przejazdu. Dzisiaj (26 maja) minął termin składania ofert. Wystartowało sześć podmiotów. Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Diag-Most wyceniło prace na 9,626 mln zł, PNiUIK Kraków – 9,672 mln zł, PORR – 9,808 mln zł, Swietelsky Rail Polska – 9,955 mln zł, Siltor – 10,977 mln zł, INTOP Tarnobrzeg – 11,154 mln zł. Przewidziano jeszcze aukcję elektroniczną. Budżet na ten cel wynosi 7,134 mln zł brutto. Na realizację przeznaczono 18 miesięcy.
Perony będą realizowane w ramach rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych do 2025 r.