Łódzka Kolej Aglomeracyjna podpisała umowę z Solarisem na zakup 20 autobusów hybrydowych, które będą służyły w ramach linii dowozowych do sieci kolejowej na terenie województwa łódzkiego. Zakup jest w dużej mierze dofinansowany z Polskiego Ładu.
Przedmiotem zamówienia jest zakup 20 autobusów hybrydowych, które mają
uzupełnić sieć transportową w regionie i jeszcze w lepszy sposób zintegrować kolej z autobusami. Właścicielem pojazdów ma pozostać województwo łódzkie, a region otrzymał na zakup nowych autobusów ponad 27 milionów złotych w ramach pierwszego naboru programu inwestycji strategicznych, tzw. Polskiego Ładu.
Zamawiający wymaga pojazdów o długości 10,5-11 m, które pomieszczą 70 osób, w tym 27 na miejscach siedzących. Preferowany układ drzwi to 1:2:0 lub też 2:2:0. Hybrydy mają być niskopodłogowe lub też niskowejściowe. Pojazdy mają być napędzane dwoma silnikami, elektrycznym oraz spalinowym. Moc silnika elektrycznego określono na co najmniej 14 kW, moc głównego, spalinowego silnika to 170 kW.
Termin składania ofert minął w czerwcu. Wystartowały dwa podmioty – Solaris i EvoBus. Zwycięska okazała się jednak oferta Solarisa, który zaproponował pojazdy Urbino 10,5 mild hybrid za 31,930 mln zł, co mieściło się w budżecie zamawiającego w wysokości 32 mln zł.
Umowa z producentem została zawarta 6 września. Na dostawy przewidziano 12-13 miesięcy.