Nowa część hali osiąga właśnie stan surowy zamknięty. Część nowych torowisk jest już gotowa – trwa wyposażanie ich w sieć trakcyjną. Zarząd Inwestycji Miejskich pochwalił się postępami inwestycji w zajezdni Chocianowice.
Około 9 miesięcy przed końcem przebudowy (jej zakończenie zaplanowano na koniec bieżącego roku) trwa montaż izolacji termicznej na dachu nowego budynku. Ułożone są już torowiska, przy których robotnicy ustawiają nowe słupy trakcyjne. Powstaje oświetlenie terenu i system zasilania monitoringu. Równocześnie toczy się modernizacja podstacji energetycznych.
Roboty przewidziane na najbliższy czas to – oprócz kontynuowania wymienionych wyżej prac – budowa ścianek działowych wewnątrz budynków. Za główną, historyczną halą rozpocznie się wykonywanie podbudów pod torowiska. Nastąpi też demontaż szyn i podkładów z tych części starego układu torowego, które jeszcze nie zniknęły. Ponadto zacznie się budowa kanalizacji deszczowej.
Wartość inwestycji przekracza 138 mln zł. Kwota przeznaczona na przebudowę musiała zostać znacznie zwiększona:
początkowy kosztorys wynosił zaledwie 44 mln zł. Wykonawcą jest Budimex.
Przebudowa – oprócz poprawy funkcjonalności (m. in. zmiana układu torowego, zwiększenie liczby zadaszonych stanowisk, oddanie do użytku nowoczesnej myjni) – przyniesie także częściowe odtworzenie historycznego wyglądu hali z 1901 r. Jej elewacja odzyska wykończenie z czerwonej cegły oraz kształt zbliżony do pierwotnego (trójkątne zwieńczenia bramowe, ozdobne wieżyczki). Również wewnątrz część historycznych ścian zostanie wyeksponowana.
Chocianowice to jedna z dwóch czynnych zajezdni tramwajowych w Łodzi. Stacjonuje tu mniej więcej połowa taboru tramwajowego MPK – przeszło 200 składów (tzn. podwójnych pociągów 805N lub wagonów przegubowych). Od niedawna zajezdnia obsługuje także
pierwsze egzemplarze Moderusów Gamma – najnowszych łódzkich nabytków, obsługujących na razie linie 9 i 18. Zarówno zakup tramwajów, jak i modernizacja zajezdni to elementy dofinansowanego z funduszy unijnych programu "Tramwaj dla Łodzi".
Wygląd zajezdni na kilka lat przed przebudową można zobaczyć
tutaj.