Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium dla węzła Koziny i Konstantynowskiej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-07-2023
Ostatnia modyfikacja:
18-07-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Łódź wybrała wykonawcę studium dla węzła Koziny i Konstantynowskiej
mat. ZIM Łódź
Zarząd Inwestycji Miejskich w Łodzi rozstrzygnął przetarg na opracowanie programów funkcjonalno–użytkowych oraz dokumentacji aplikacyjnych do złożenia wniosków o dofinansowanie w części dotyczącej modernizacji torowisk w ul. Zielonej, Legionów, Srebrzyńskiej i Konstantynowskiej wraz z węzłem Łódź Koziny.

W ramach tej części przewidziano kilka zadań. Pierwsze obejmie węzeł ulic Legionów, Kasprzaka, Włókniarzy i Zielonej wraz z odcinkami ulic Legionów od węzła do ul. Konstantynowskiej (wiadukt kolejowy), Konstantynowskiej od ul. Legionów (wiadukt kolejowy) do al. Unii Lubelskiej wraz ze skrzyżowaniem. Przedmiotem drugiego zadania będzie modernizacja ul. Zielonej od węzła do Żeromskiego, trzeciego – ul. Zielonej od Żeromskiego do Wólczańskiej, czwarte – Konstantynowskiej od al. Unii Lubelskiej do Krakowskiej wraz z pętlą Zdrowie, piąte – Legionów od Kasprzaka do Żeligowskiego, szóste – ul. Srebrzyńskiej od ul. Ogrodowej do al. Włókniarzy i siódme – budowa węzła Łódź Koziny.

Torowisko w Zielonej od Wólczańskiej do Żeligowskiego będzie wbudowane w jezdnię, przewidziano jednolitą nawierzchnię jezdni i chodników bez wygrodzeń. Na odcinku od Żeligowskiego do węzła z Legionów torowisko będzie wydzielone w pasie rozdziału. W kierunku zachodnim od skrzyżowania z ul. Więckowskiego a w kierunku wschodnim do skrzyżowania z al. 1 Maja przewidziano pas autobusowo-tramwajowy, natomiast na pozostałym odcinku – zielone torowisko.

Torowisko w ul. Konstantynowskiej od al. Unii Lubelskiej do ul. Krakowskiej przewidziano jako torowisko bezpodsypkowe, zielone. W przypadku przystanku Zoo Orientarium (w kierunku zachodnim) założono budowę normatywnego peronu tramwajowego, zintegrowanego z przystankiem autobusowym. Z tego względu rozważona zostanie budowa splotu tramwajowego. Zaprojektowane ma być też bezpieczne przejście dla pieszych do Orientarium. W obrębie węzła na skrzyżowaniu ulic Zielonej, Legionów, Kasprzaka i al. Włókniarzy torowisko ma zostać wykonane w formie pasów autobusowo-tramwajowych. Założono dodatkowe wyłączenie pasa autobusowego w ul. Zielonej w kierunku północnym i buspas prowadzący do ul. Kasprzaka, gdzie zlokalizowany będzie przystanek autobusowy z wydzieloną wyspą przystankową. Zostanie przewidziana możliwość obukierunkowego skrętu tramwaju na skrzyżowaniu al. Włókniarzy i ul. Legionów/Zielonej w relacjach północ – wschód i południe – wschód. W ciągu Legionów i Konstantynowskiej od węzła do al. Unii Lubelskiej przewidziano pas autobusowo-tramwajowy w pasie dzielącym.

Torowisko w ul. Legionów od ul. Kasprzaka do ul. Żeligowskiego zostanie wykonane w wersji bezpodsypkowe, z zieloną zabudową. Torowisko w ul. Srebrzyńskiej przewidziano w śladzie istniejącym – jako bezpodsypkowe, zielone. W obrębie pętli Koziny i skrzyżowania z al. Włókniarzy przewidziano włączenie projektowanego torowiska w ciągu Srebrzyńskiej w torowisko w al. Włókniarzy poprzez budowę łuków w relacji północ – wschód. Obecna pętla Koziny zniknie i zostanie zastąpiona wekslem do zawracania tramwajów dwukierunkowych. Nowa pętla tramwajowa zostanie zaprojektowanym przy powstającym podziemnym przystanku kolejowym Łódź Koziny.

Dzisiaj (18 lipca) postępowanie zostało rozstrzygnięte. ZIM początkowo dysponował skromnym budżetem 350 tys. zł, ale udało się wygospodarować dodatkowe środki. Wygrała firma Sweco Polska z najkorzystniejszą cenowo ofertą na kwotę 1,993 mln zł. Teraz wybór musi się uprawomocnić.

Wykonawca będzie musiał przygotować program funkcjonalno-użytkowy, koncepcje stałej organizacji ruchu, ekspertyzy techniczne dot. weryfikacji stanu technicznego i przydatności istniejących obiektów inżynieryjnych do prowadzenia ruchu tramwajowego, dokumentację geotechniczną, inwentaryzację i projekt zieleni, materiały niezbędne do złożenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej z rygorem natychmiastowej wykonalności, studium wykonalności oraz wnioski o dofinansowanie. Koncepcja projektowa powstanie w ciągu trzech miesięcy. W ciągu czterech miesięcy założono złożenie wniosku o wydanie decyzji środowiskowej i lokalizacyjnej. PFU i studium wykonalności powstanie w ciągu sześciu miesięcy. Natomiast w ciągu ośmiu miesięcy od zawarcia umowy opracowane zostaną wnioski o dofinansowanie, założono też uzyskanie ostatecznych decyzji środowiskowych i lokalizacyjnych.

węzeł Łódź Koziny, mat. ZIM


skrzyżowanie al. Włókniarzy i Srebrzyńskiej, mat. ZIM


węzeł ulic Legionów, Kasprzaka, Włókniarzy i Zielonej, mat. ZIM

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź: Wojska Polskiego bliska ukończenia

Komunikacja

Łódź: Wojska Polskiego bliska ukończenia

Roman Czubiński 07 listopada 2023

Łódź: Doły w tym roku jeszcze bez tramwajów

Komunikacja

Łódź: Doły w tym roku jeszcze bez tramwajów

Roman Czubiński 12 października 2023

Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus wyjeżdża na tory w Łodzi

Przestrzeń

Łódź: Czy przebudowa Legionów zakończy się w tym roku?

Komunikacja

Łódź: Czy przebudowa Legionów zakończy się w tym roku?

Roman Czubiński 05 października 2023

Zobacz również:

Łódź: Wojska Polskiego bliska ukończenia

Komunikacja

Łódź: Wojska Polskiego bliska ukończenia

Roman Czubiński 07 listopada 2023

Łódź: Doły w tym roku jeszcze bez tramwajów

Komunikacja

Łódź: Doły w tym roku jeszcze bez tramwajów

Roman Czubiński 12 października 2023

Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus wyjeżdża na tory w Łodzi

Przestrzeń

Łódź: Czy przebudowa Legionów zakończy się w tym roku?

Komunikacja

Łódź: Czy przebudowa Legionów zakończy się w tym roku?

Roman Czubiński 05 października 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5