Zarząd Inwestycji Miejskich w Łodzi wybrał wykonawcę studium dla modernizacji torowiska w ul. Żeromskiego i al. Politechniki. Jeden z wariantów zakłada budowę torowiska w ul. Cieszyńskiej dla poprawy przesiadek.
Rozstrzygnięta część czwarta dotyczy modernizacji sieci tramwajowej w ul. Żeromskiego oraz al. Politechniki od ul. Kopernika do Ronda Lotników Lwowskich wraz z węzłem przesiadkowym w ul. Pabianickiej w sąsiedztwie ronda Lotników oraz budową odcinka linii tramwajowej w ul. Cieszyńskiej. W sumie ok. 3,3 km torowiska.
Przewidziano trzy zadania. Pierwsze dotyczy modernizacji Żeromskiego, drugie al. Politechniki, a trzecie – budowy węzła rondo Lotników Lwowskich wraz z budową odcinka linii tramwajowej w Cieszyńskiej. Torowisko zostanie wytyczone w istniejącym śladzie – jako bezpodsypkowe, zielone. Zostanie przewidziana możliwość budowy dodatkowej pary przystanków Żeromskiego – Żwirki.
Rozważona zostanie też zasadność budowy wspólnych przystanków tramwajowo-autobusowych Żeromskiego/Mickiewicza, Politechniki – Targi Łódzkie i Politechniki – Skrzywana z pasem autobusowo-tramwajowy. Zweryfikowana zostanie możliwość budowy odcinka torowiska w ul. Cieszyńskiej od al. Politechniki do ul. Pabianickiej w celu budowy zintegrowanego węzła w ciągu ul Pabianickiej na terenie pomiędzy ul. Sanocką, rondem Lotników Lwowskich a Szpitalem Kopernika. W przypadku rezygnacji z tego zadania zamawiający wymaga korekty układów przystanków w pobliżu Ronda Lotników Lwowskich.
Wczoraj (18 lipca) postępowanie zostało rozstrzygnięte. ZIM początkowo dysponował skromnym budżetem 200 tys. zł, ale udało się wygospodarować dodatkowe środki. Wygrała firma Sweco Polska z najkorzystniejszą cenowo ofertą na kwotę 1,464 mln zł. Teraz wybór musi się uprawomocnić.
Wykonawca będzie musiał przygotować program funkcjonalno-użytkowy, koncepcje stałej organizacji ruchu, ekspertyzy techniczne dot. weryfikacji stanu technicznego i przydatności istniejących obiektów inżynieryjnych do prowadzenia ruchu tramwajowego, dokumentację geotechniczną, inwentaryzację i projekt zieleni, materiały niezbędne do złożenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej z rygorem natychmiastowej wykonalności, studium wykonalności oraz wnioski o dofinansowanie. Koncepcja projektowa powstanie w ciągu trzech miesięcy. W ciągu czterech miesięcy założono złożenie wniosku o wydanie decyzji środowiskowej i lokalizacyjnej. PFU i studium wykonalności powstanie w ciągu sześciu miesięcy. Natomiast w ciągu ośmiu miesięcy od zawarcia umowy opracowane zostaną wnioski o dofinansowanie, założono też uzyskanie ostatecznych decyzji środowiskowych i lokalizacyjnych.
mat. ZIM