Opole chce zakupić 9 autobusów zasilanych energią elektryczną. Pojazdy mają mieć 12 metrów długości oraz być w pełni niskopodłogowe. Poza autobusami zamawiające chce również nabyć ładowarki do pojazdów.
Stolica województwa opolskiego właśnie rozpisała przetarg na dostawę 9 autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ładowania. Nowe pojazdy mają mieć około 12 metrów długości oraz mają być w pełni niskopodłogowe.
Elektrobusy mają mieścić minimum 80 pasażerów, z czego co najmniej 27 na miejscach siedzących. Preferowany układ drzwi to 2:2:2. Drzwi otwierane do wnętrza pojazdu. W autobusach znajdzie się klimatyzacja, ogrzewanie oraz monitoring. Ponadto pojawią się także porty USB do ładowania urządzeń mobilnych przez pasażerów a także dozownik płynu dezynfekującego.
Napęd zapewni silnik bądź silniki elektryczne o łącznej mocy minimum 160 kW, który będzie również wyposażony w system rekuperacji energii, a także system ograniczania prędkości do 70 km/h. Baterie trakcyjne mają mieć pojemność co najmniej 280 kWh, co ma pozwolić na przejechanie minimum 150 kilometrów na jednym ładowaniu. Ładowanie baterii ma być możliwe na dwa sposoby, a więc poprzez złącze plug-in oraz przez tzw. pantograf odwrócony.
Poza dostawą 9 pojazdów Opole wymaga również dostawy 4 dwustanowiskowych ładowarek typu plug-in o mocy 120 kW, co ma umożliwić ładowanie dwóch pojazdów jednocześnie z mocą 60 kW przypadającą na każdy z autobusów. Ponadto dostawa obejmie też jedną ładowarkę pantografową o maksymalnej mocy 300 kW.
Autobusy mają zostać dostarczone w ciągu 300 dni od zawarcia umowy, ładowarki zajezdniowe oraz ładowarka pantografowa w ciągu 270 dni od podpisania umowy. O wyborze najlepszej oferty zdecydują cena - 60%, a także warunki techniczno-eksploatacyjne - 35% oraz warunki gwarancji - 5%.
W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy wykonali w okresie ostatnich 3 lat co najmniej jedną dostawę min. 5 fabrycznie nowych autobusów 12-metrowych MAXI zgodnych z autobusem oferowanym w niniejszym postępowaniu w zakresie typu podstawowych zespołów jezdnych i zespołów układu napędowego (napęd elektryczny zasilany z magazynu energii elektrycznej, ładowanie metodą „odwróconego” pantografu).
Zakup jest dofinansowany z programu Zielony Transport Publiczny.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.