Remont trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju dobiega końca. Trasa zostanie oddana do użytku 13 maja, a więc na ponad 2 tygodnie szybciej niż zakładał pierwotny termin. Jak na razie nie wiemy, jakie linie ponownie pojadą trasą PST, lecz jak deklarują władze Poznania, standard obsługi będzie taki sam jak przed remontem.
Dzisiaj, 20 kwietnia, odbyła się konferencja prasowa w której wzięli udział prezydent Poznania, Jacek Jaśkowiak, wiceprezydent miasta, Mariusz Wiśniewski, a także przedstawiciele MPK, ZTM oraz generalnego wykonawcy prac. Jacek Jaśkowiak przekazał informację o tym, że remont trasy PST dobiega końca, a trasa ma zostać oddana do użytku 13 maja.
– To była zdecydowanie najtrudniejsza decyzja polityczna w czasie mojej prezydentury – tak o gruntownym remoncie trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju mówił podczas konferencji prasowej prezydent Poznania, Jacek Jaśkowiak.
– Mogliśmy albo rozłożyć ten remont na etapy, co trwałoby 3 lata lub po prostu wyremontować trasę raz a dobrze, kompleksowo. Wiemy przecież, że jest to kręgosłup komunikacyjny naszego miasta, i trasa po której kursuje dziennie 50 wagonów, wykonujących ponad 800 kursów w dobie. Z tego miejsca chcę ogromnie podziękować wykonawcy prac, firmie NDI, dzięki której uda się zakończyć tę inwestycję przed planowanym terminem oddania trasy do użytku – dodał Jaśkowiak.
Warto podkreślić, że pierwotny termin zakończenia inwestycji to koniec maja, tak więc inwestycję uda się sfinalizować prawie 3 tygodnie przed czasem.
Oddanie trasy do użytku nie oznacza zakończenia wszystkich prac, bowiem w niektórych miejscach nadal wykonywane będą drobne, punktowe roboty, które nie będą miały wpływu na ruch tramwajowy.
Prezydent Poznania przypomniał też, że efektem modernizacji trasy będzie skrócenie czasu jazdy z 13 do 11 minut, pomiędzy Mostem Teatralnym a osiedlem Sobieskiego. Taki czas uda się osiągnąć dzięki prędkości, z jaką będą poruszać się tramwaje, a więc 70 km/h.
Mariusz Wiśniewski, wiceprezydent miasta dodawał, że po otwarciu na trasie zostanie zagwarantowany identyczny standard oferty przewozowej jak ta obowiązująca przed remontem. Nie poznaliśmy większej liczby szczegółów, lecz można przypuszczać, że “Pestką” znów pojadą 4 linie tramwajowe. Dokładny rozkład linii mamy poznać na 2 tygodnie przed uruchomienie trasy.
Remont trasy PST, która w ubiegłym roku świętowała 25-lecie istnienia, był niezbędny, aby podtrzymać dobre parametry wydzielonego torowiska i nadal zapewniać szybki dojazd z centrum miasta na Piątkowo czy kampus uniwersytecki. Całą inwestycję podzielono na trzy zasadnicze części, a więc remont odcinka Most Teatralny – Słowiańska, Słowiańska – Szymanowskiego oraz końcowy fragment, obejmujący pętle na osiedlu Sobieskiego.
Pierwsza część modernizacji całej trasy zakończyła się szybciej niż pierwotnie planowano, dzięki czemu wahadłowy ruch tramwajowy wrócił do przystanku Słowiańska w Wigilie. Drugi, najdłuższy odcinek torowiska, został zmodernizowany z pomocą środków z pierwszej edycji tzw. “Polskiego Ładu”, bowiem Poznań otrzymał na to zadanie 25,5 mln złotych ze środków centralnych.
Prace na pętli zlokalizowanej na osiedlu Sobieskiego zostały natomiast wykonane przez MPK Poznań, które zrealizowało je własnymi siłami.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.