Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Poznań: Tramwaj na Ratajczaka będzie "fazowany" i powstanie później

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-06-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Poznań: Tramwaj na Ratajczaka będzie "fazowany" i powstanie później
mat. PIM
Jak pisaliśmy, Poznań unieważnił przetarg na budowę trasy tramwajowej w ul. Ratajczaka na odcinku od ul. Św. Marcin do skrzyżowania z Królowej Jadwigi i Matyi. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i uciekającego czasu miasto zdecydowało się fazować projekt. Trasa zostanie dokończona w przyszłej perspektywie unijnej.

W lutym Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiły przetarg na budowę trasy tramwajowej w ul. Ratajczaka wraz z uspokojeniem ruchu samochodowego. Projekt zakładał budowę ok. 750 m torowiska między skrzyżowaniem Matyi, Królowej Jadwigi i Wierzbięcic a ulicą Św. Marcin. Przewidziano dwutorową linię. Jeden z torów będzie umożliwiać skręt z ul. Św. Marcin w Ratajczaka. Tor w przeciwną stronę będzie doprowadzony do pl. Wolności (odcinek po północnej stronie ul. Św. Marcin powstanie w ramach oddzielnego projektu). Na skrzyżowaniu ulic Matyi i Wierzbięcice zaplanowano rozjazdy we wszystkich kierunkach. Więcej o inwestycji tutaj.

Oferty poznaliśmy w kwietniu. Wystartowało sześć podmiotów z ofertami na kwoty od 134,5 mln zł do blisko 187 mln zł. Oferty znacznie przewyższały budżet określony na 105,998 mln zł. W tej sytuacji, jak pisaliśmy, miasto unieważniło przetarg. Poznań wyjaśnia to m.in. sytuacją gospodarczą – w związku z wojną w Ukrainie doszło do odpływu siły roboczej, wzrosły ceny towarów, występują problemy z dostawami materiałów. Do tego dochodzą rosnąca inflacja. Ponadto Poznań uznał, że nawet przy dołożeniu środków nie było gwarancji, że uda się inwestycję ukończyć w 2023 r., co mogłoby skutkować utratą dofinansowania.

W tej sytuacji miasto podjęło rozmowy z CUPT-em i Ministerstwem Funduszy i Polityki Regionalnej na temat przeniesienia dofinansowania na inne projekty oraz zdecydowało się na fazowanie inwestycji. W pierwszej kolejności przebudowane zostanie torowisko na 27 Grudnia i pl. Wolności. W ramach tej inwestycji przebudowane zostaną m.in. skrzyżowania św. Marcin z Ratajczaka, wykonany zostanie też układ torowy w Ratajczaka od 27 Grudnia do ul. Św. Marcin. Dzięki temu w przyszłości, przy rozbudowie linii, nie będzie już potrzeby wstrzymywania ruchu tramwajowego.

Miasto zapowiada, że torowisko na Ratajczaka na odcinku w kierunku skrzyżowania Matyi, Królowej Jadwigi i Wierzbięcic zostanie wykonane w przyszłej perspektywie unijnej. Trasa ma ułatwić komunikację na osi północ – południe (z Naramowic, poprzez planowane torowisko do Garbar, z pominięciem obciążonych węzłów Rondo Kaponiera i Most Teatralny). Skróci też dojazd z Dębca i Wildy do centrum.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5