W Szczecinie trwa budowa przedłużenia linii tramwajowej na Szafera. Trasa połączy się obecnie istniejącym torowiskiem na wysokości pętli Krzekowo, która zostanie zlikwidowana. Na budowie pojawiły się już pierwsze odcinki zupełnie nowego torowiska.
W Szczecinie trwa aktualnie budowa nowego
odcinka sieci tramwajowej, który powstaje w ramach budowy przedłużenia ulicy Sosabowskiego. Nowe torowisko będzie łączyło się z trasą na ulicy Szafera (oddanej do użytku w grudniu 2021 roku), natomiast z drugiej strony wepnie się w obecną sieć tramwajową na wysokości pętli Krzekowo, która zostanie zlikwidowana.
Pozwoli to na utworzenie nowych relacji tramwajowych, a więc np. kursy w kierunku ulicy Arkońskiej z centrum miasta przez Pogodno i ulicę Szafera, czy też na uruchomienie linii w kierunku pętli Głębokie, która po drodze minie dawną pętlę Krzekowo oraz Netto Arenę.
Tramwaje Szczecińskie właśnie poinformowały o aktualnym stanie prac.
“Praca wre przy budowie przedłużenia ulicy Sosabowskiego czyli tzw. Nowoszerokiej. Szyny na Szafera małymi krokami zaczynają sięgać coraz bliżej istniejącej jeszcze pętli „Krzekowo”, a wkrótce staną się kolejnym, zupełnie nowym odcinkiem szczecińskiej sieci tramwajowej. Po zlikwidowaniu pętli „Krzekowo” wybudowany zostanie trójkąt manewrowy częściowo w obrębie jej dawnego wówczas torowiska. Kolejny trójkąt powstanie na skrzyżowaniu ulic Żołnierskiej i Klonowica” – napisała spółka na swoim facebooku.
Tak będzie wyglądał układ torowy, jaki powstanie w miejscu obecnej pętli.
Zwraca uwagę fakt, że w ramach inwestycji tory tramwajowe zostaną wyprowadzone w kierunku ulicy Sosabowskiego, z myślą o kolejnej rozbudowie szczecińskiej sieci tramwajowej. Z
godnie z planami miasta w przyszłości ma powstać bowiem trasa w ulicach Sosabowskiego, Taczaka oraz 26 kwietnia, choć jak na razie jest to raczej odległa perspektywa.Ponadto trzeba też zauważyć, że trójkąt torowy powstanie również na skrzyżowaniu ulic Żołnierskiej i Klonowica. Na tej ostatniej ulicy znajduje się bowiem siedziba Tramwajów Szczecińskich wraz z warsztatami spółki, odpowiadającymi chociażby za naprawy tramwajów KT4