Jak pisaliśmy niedawno, Toruń otrzymał dodatkowe środki unijne, które pozwolą na wydłużenie budowanej obecnie linii tramwajowej do os. JAR do docelowej pętli przy ul. Heweliusza. Właśnie rusza przetarg na dobudowę brakującego, kilkusetmetrowego odcinka torowiska.
Jak pisaliśmy niedawno, Toruń
otrzyma dodatkowe 25 mln zł z funduszy unijnych na rozbudowę obecnie budowanej trasy tramwajowej do os. Niepodległości (dawniej JAR). W sumie założono budowę ok.11,5 tys. metrów toru pojedynczego wzdłuż Szosy Chełmińskiej, Długiej, Legionów, Polnej, Ugory i Watzenrodego. Trasa miała się zakończyć w tym etapie na trasa na skrzyżowaniu Strobanda i Watzenrodego, gdzie przewidziano trójkąt torowy.
W sumie wybudowane zostanie 1,4 tys. metrów toru pojedynczego. Na pętli przy ul. Heweliusza zaplanowano dwa perony końcowe i jeden peron początkowy, a także budynek z zapleczem socjalnym, dyżurką oraz punktem sprzedaży biletów. Jednocześnie jednak miasto zrezygnuje z planowanego wcześniej trójkąta torowego przy Strobanda, kontenerowego budynku socjalnego w jego sąsiedztwie oraz peronów tymczasowych. To, jak wylicza Toruń, przyczyni się do wygenerowania oszczędności na poziomie ok. 2 mln zł.
Jak informuje MZK, dokumentacja projektowa dla przedłużenia nowej linii jest gotowa. Właśnie ruszył przetarg na roboty budowlane, prowadzony w trybie poza ustawą PZP. Termin składania ofert mija 2 czerwca. O wyborze zdecydują cena (90%) oraz gwarancja (10%). Roboty mają zostać wykonane w ciągu 12 miesięcy, jednak nie później niż 30 czerwca 2023 r.
MZK Toruń informuje zarazem, że roboty na obu realizowanych obecnie odcinkach do ul. Strobanda przebiegają zgodnie z harmonogramem. – Nie podpisano aneksów wydłużających termin realizacji. Zakończenie robót dla odcinka do ul. Strobanda planowanej jest zgodnie z terminem dla tego zadania, tj. do końca maja 2023 r., a uruchomienie w czerwcu 2023 r. – informuje Sylwia Derengowska, rzecznik prasowy spółki.
Pętla Heweliusza, mat. MZK Toruń