Tramwaje Śląskie rozstrzygnęły przetargu na dostawę jednego jednoczłonowego i częściowo niskopodłogowego tramwaju dwukierunkowego. Zamawiający zaakceptował ofertę Modertransu, który dostarczył wcześniej już Tramwajom Śląskim dwa takie pojazdy, zakupione z myślą o obsłudze linii 38 w Bytomiu. Nowy pojazd ma się przydać do obsługi sieci w czasie kolejnego programu inwestycyjnego.
Na początku lipca Tramwaje Śląskie rozpisały przetarg na dostawę jednego fabrycznie nowego tramwaju jednoczłonowego, dwukierunkowego, niskopodłogowego o długości min. 13,5 m. Udział niskiej podłogi określono na min. 30%. Więcej o wymaganiach piszemy
tutaj.
Spółka posiada już dwa takie tramwaje tego typu, dostarczone przez Modertrans, z przeznaczeniem dla obsługi bytomskiej linii 38. Tramwaje Śląskie podkreślają, że takie pojazdy przydają się także w innych miejscach – gdzie prace modernizacyjne nie dają możliwości dojazdu do pętli. Spółka przygotowuje nowy projekt inwestycyjny, który będzie wiązać się ze zmianami w ruchu. – Każdy niskopodłogowy wagon dwukierunkowy jest dla nas ważny. W tegorocznym budżecie udało się wygospodarować środki na zakup jednego tramwaju – mówi Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich.
W I połowi sierpnia minął termin składania ofert. Wystartował, co nie zaskakuje, wyłącznie Modertrans, który wycenił swoją ofertę na 5,215 mln zł brutto. To nieco więcej, niż zakładał budżet zamawiającego, określony na kwotę 4,920 mln zł brutto. Ostatecznie zamawiający zaakceptował dzisiaj (10 września) ofertę.
Na realizację dostaw przeznaczono 12 miesięcy od momentu zawarcia umowy. Tramwaj ma zostać dostarczony do zajezdni w Bytomiu.