Pierwszy Tramlink rozpoczął testy w Mediolanie. To debiut Stadlera, jeżeli chodzi o włoski rynek tramwajowy. Nowe tramwaje będą stopniowo zastępować pojazdy starszej generacji – oczywiście z wyjątkiem historycznych tramwajów Carrelli, będących jednym z symboli miasta.
We wrześniu 2020 r. operator komunikacji w Mediolanie – Azienda Transporti Milanesi (ATM) –
podpisał umowę ramową ze Stadlerem na dostawy do 80 nowych tramwajów. Pierwszy kontrakt realizacyjny obejmuje 35 Tramlinków.
Jak informuje Stadler, w zeszłym tygodniu pierwszy pojazd – nr 7201 – wyjechał na nocne testy. Trwają właśnie badania techniczne, których celem jest sprawdzenie m.in. funkcjonalności i sprawności systemów bezpieczeństwa. Pierwszy pojazd ma zabrać pasażerów do końca lata.
Trwają badania techniczne na nowych tramwajach TRAMLINK dla Azienda Trasporti Milanesi (ATM), które będą kursować po ulicach miasta w najbliższych miesiącach do końca lata. W ubiegłym tygodniu rozpoczęły się nocne testy tramwaju numer 7201, pierwszym z 80 zaawansowanych technologicznie, dostępnych i dwukierunkowych pojazdów nowej generacji, które ATM powierzył Stadlerowi w celu odnowienia floty i zaoferowania coraz bardziej zrównoważonej i wydajnej usługi transportu publicznego
(Zdjęcia: bankomat)
Dwukierunkowe tramwaje o długości ok. 25 m są złożone z trzech członów. Pudło wykonane jest ze stali nierdzewnej typu duplex, odpornej na korozję i pozwalającej na zmniejszenie masy przy zachowaniu wytrzymałości konstrukcji. Każdy pojazd zostanie wyposażony w trzy innowacyjne wózki, które zapewnią płynną jazdę na wąskich ulicach i łukach o niewielkim promieniu skrętu oraz mniejszy hałas. Tramwaje będą niskopodłogowe. Z każdej strony znajdą się trzy pary drzwi. Tramwaje będą wyposażone w system antykolizyjny, a także monitoring eliminujący martwe strefy.