Tramwaje Warszawskie otworzyły oferty w przetargu na zazielenienie torowisk w trzech miejscach stolicy wraz z 36-miesięcznym utrzymaniem. Maty rozchodnikowe i rozchodnikowo-ziołowe pojawią się zarówno na tłuczniu, jak i na podbudowie bezpodsypkowej. W sumie zielona zabudowa obejmie blisko 3,8 km toru pojedynczego.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie roślinnej zabudowy torowiska z podziałem na trzy części. Pierwsza obejmuje maty rozchodnikowe na odcinku Puławskiej od Olszewskiej do Madalińskiego. W sumie to ok. 632 metrów toru pojedynczego oraz blisko 2300 m2 powierzchni. Szyny są posadowione w podbudowie bezpodsypkowej. Firma Werde wyceniła tę część na 691 tys. zł, a Palmett – na 899 tys. zł. Budżet wynosił 998,8 mln zł.
Druga część dotyczy mat rozchodnikowo-ziołowych na odcinku Obozowej od PKP Koło do skrzyżowania z ul. Księcia Janusza (ciąg ten, jak pisaliśmy, będzie
niebawem remontowany przez TW). To ok. 1776 mtp i powierzchni ok. 4330 m2. Szyny są posadowione w podbudowie podsypkowej. Oferta firmy Werde opiewa na 3,335 mln zł, a firmy Palmett – 3,901 mln zł. Budżet wynosił 4,132 mln zł.
Natomiast ostatnia część dotyczy mat rozchodnikowo-ziołowych w ciągu al. Niepodległości od Nowogrodzkiej do Nowowiejskiej i mat rozchodnikowych w ciągu Nowowiejskiej od al. Niepodległości do pl. Politechniki. W sumie to ok. 1373 mtp i ok. 4770 m2 powierzchni. Szyny są posadowione w podbudowie podsypkowej. Firma Werde zaproponowała 3,081 mln zł, a Palmett – 3,377 mln zł. Budżet wynosił 3,394 mln zł.
Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.