Aż trzy oferty wpłynęły w postępowaniu na naprawę główną połączoną z modernizacją pierwszego tramwaju z serii Tramino, a więc wagonu S100. Tylko jedna z ofert mieści się w budżecie MPK Poznań określonym na 4,305 mln złotych brutto.
MPK Poznań w ubiegłym roku odkupiło pierwszego Solarisa Tramino od jego producenta, a więc firmy Solaris. Wagon długo stał pod
gołym niebem na jednym z terenów należących do dawnego producenta tramwajów, lecz ostatecznie tramwaj wrócił na poznańskie Franowo do zajezdni MPK.
Prezes przewoźnika, Krzysztof Dostatni,
już wiele miesięcy temu zapowiadał remont i naprawę główną tego wagonu, co też MPK
próbowało uczynić jesienią ubiegłego roku. W pierwszym przetargu na to zadanie nie udało się jednak wybrać wykonawcy naprawy,
bowiem oferty znacznie przekroczyły budżet poznańskiej spółki. Dlatego też ogłoszono kolejny przetarg, w którym zrezygnowano z przebudowy okien bocznych w kabinie motorniczego, co miało upodobnić prototyp do seryjnych braci. Więcej o nowym przetargu i
dokładnych wymogach MPK można przeczytać tutaj. Kwestią, która jak do tej pory nie została jasno sprecyzowana jest natomiast ostateczne malowanie tramwaju, jakie wagon otrzyma po naprawie głównej. Obecnie jest on koloru srebrnego, z czerwonymi wstawkami. Nieco światła na tę kwestię rzucił nam natomiast wspomniany już prezes MPK, którego zapytaliśmy o ostateczne barwy nowego pojazdu.
– Na ten moment nie mamy jeszcze ostatecznej decyzji w tej sprawie, natomiast na pewno będzie on nosił pewne elementy nawiązujące do jego historii. Postaramy się zaprezentować coś, co będzie łączyło obecne barwy pojazdów MPK z jego srebrnym kolorem – mówi nam Krzysztof Dostatni.
Teraz natomiast poznaliśmy oferty na remont i modernizację pojazdu. Okazuje się, że tego zadania chcą się podjąć trzy podmioty, a więc firma Modertrans, która wyceniła zadanie na niewiele ponad 4,852 mln złotych, firma SAATZ (naprawia aktualnie poznańskie Combino oraz Tramino rozbitego podczas wypadku na Starołęce) chcąca dokonać naprawy i modernizacji za około 4,551 mln złotych oraz konsorcjum firm SPS i Falkone, wyceniające prace na niespełna 3,788 mln złotych. Wszystkie podane kwoty są kwotami brutto.
Budżet MPK Poznań wynosi 4,305 mln złotych brutto.