PKP SA rozpisały przetarg na rozbiórkę dworca kolejowego w Słupsku i budowę nowego obiektu. Istniejący budynek biurowy zostanie wyremontowany, zagospodarowane zostanie też otoczenie. Wartość zamówienia szacowana jest na blisko 54 mln zł netto.
Zamówienie obejmuje rozbiórkę istniejącego budynku dworca i budowę nowego obiektu. Budynek dworcowy będzie składać się z dwóch trapezowych części, zlokalizowanych po dwóch stronach tunelu prowadzącego na perony. Projektant nazywa to prostopadłościanem zagłębionym w terenie – z otwarciem w elewacji na poziomie I i II kondygnacji (oś ul. Wojska Polskiego i tunelu prowadzącego na perony). Na elewacjach pojawią się płyty ceramiczne w kolorze nawiązującym do cegły, a wcięcie budynku zostanie obłożone kasetonami elewacyjnymi stalowymi.
Dworzec będzie składać się z trzech kondygnacji, z czego pierwsza znajdzie się pod poziomem terenu. W części znajdującej się po lewej stronie tunelu przewidziano lokal usługowy na I kondygnacji (na poziomie tunelu), gastronomię na II kondygnacji. Po prawej stronie – hol pasażerski dolny oraz lokale usługowe na I kondygnacji, hol pasażerski górny, toalety, poczekalnię, kącik zabaw, trzy kasy biletowe na II kondygnacji. Przestrzeń pasażerska zostanie wykończona materiałami typu lastryko, drewniane lub drewnopodobne wykończenie ścian, lamelowy sufit podwieszany. We wnętrzu dworca wykorzystany zostanie istniejący neon Słupsk. Na III kondygnacji – zaplanowano pomieszczenia SOK z pomieszczeniami biurowymi i salą konferencyjną.
Istniejący budynek biurowy zostanie wyremontowany. Założono jego termomodernizację, wymianę okien, drzwi, windy oraz przebudowę wejścia. Parter zostanie obłożony płytami ceramicznymi, pozostała część zostanie wykończona tynkiem białym lub jasno szarym albo płytami włókno-cementowymi lub ceramicznymi. Nie przewidziano zmiany wykorzystania obiektu. Zagospodarowane zostanie otoczenie obiektów. Przed budynkiem dworcowym zaplanowano skwer z drzewami, wyłożony częściowo płytami betonowymi. Po lewej stronie budynku biurowego zaplanowano miejsca postojowe. Powstanie wiata rowerowa.
Termin składania ofert mija 13 czerwca. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Na realizację zamówienia przeznaczono 157 tygodni (ok. trzy lata). Dokumentację przygotowała spółka Studium. W trakcie prac podróżni będą korzystać z dworca tymczasowego
. mat. PKP SA