Wrocławskie Inwestycje rozstrzygnęły prowadzony wspólnie z PKP PLK przetarg na budowę fragmentu trasy tramwajowej na Popowice wraz z przebudową infrastruktury kolejowej. Zamawiający postanowił dołożyć 36 mln zł i wybrać najtańszą w przetargu ofertę firmy Budimex Budownictwo.
Po nieudanych przetargach na budowę 3,8-kilometrowej trasy tramwajowej w ciągu Popowickiej, Strogroblowej i Długiej na odcinku od Milenijnej do Jagiełły wraz z przebudową infrastruktury kolejowej zamawiający – Wrocławskie Inwestycje – postanowił podzielić zamówienie. W I etapie, na który ogłoszono nowy przetarg, zrealizowany zostanie fragment trasy tramwajowej od Tesco przy ul. Długiej do Politechniki Wrocławskiej zlokalizowanej na przejściu Długiej w Starogroblową. Elementem inwestycji jest budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego tramwajowo-kolejowego Wrocław Popowice oraz nowego przystanku Wrocław Szczepin wraz z przebudową wiaduktu nad ul. Długą. Przewidziano też modernizację i budowę stacji prostownikowych.
Oferty poznaliśmy na początku października 2018 r., jednak efekt nie był zadowalający. Wystartowały dwie firmy. Budimex Budownictwo wyceniło prace na 122,3 mln zł brutto, a Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor zaproponowało 184,5 mln zł brutto. To znacznie powyżej oczekiwań finansowych miasta, które wyceniło prace na 86,2 mln zł brutto.
Ostatecznie miasto postanowiło dołożyć brakujące środki. Dzisiaj (10 stycznia) postępowanie zostało formalnie rozstrzygnięte – wybrano ofertę złożoną przez firmę Budimex Budownictwo. Ta część zamówienia miałaby zostać zrealizowana w latach 2019-2020 r.
mat. UM Wrocław