PKP SA ogłaszają nowy przetarg na projekt i budowę 20 dworców systemowych w różnych zakątkach Polski. Wartość zamówienia sięga kwoty 48,8 mln zł netto.
Poprzedni przetarg PKP SA, obejmujący projekt i budowę 29 dworców systemowych z podziałem na 11 części,
nie zakończył się pomyślnym rezultatem – ofert albo nie było, albo znacząco przekraczały budżet zamawiającego.
Teraz PKP SA ponawiają przetargi. Jak pisaliśmy, wcześniej wystartowało
postępowanie dla sześciu lokalizacji. Nowe zamówienie dotyczy 20 lokalizacji, już bez podziału na części. Przewidziano realizację w dwóch wersjach – skromniejszej (IDS „A”) , z toaletą, ale bez ogrzewanej poczekalni i pomieszczeń komercyjnych oraz bardziej rozbudowanej (IDS „B”), z zamkniętą poczekalnią, częścią komercyjną bądź kasą z zapleczem sanitarnym. Wyróżnikiem dworców mają być niewielkie wieże zegarowe.
Obiekty miałyby stanąć na stacjach:
- Barchów: mazowieckie, linia kolejowa nr 6, typ A, istniejący dworzec do rozbiórki,
- Biadoliny: małopolskie, linia kolejowa nr 91, typ A, istniejący dworzec do rozbiórki,
- Biskupice Wielkopolskie: wielkopolskie, linia kolejowa nr 353, typ B, dworzec w nowym miejscu,
- Chałupy: pomorskie, linia kolejowa nr 213, typ B, obecnie nie ma dworca,
- Chrzęsne: mazowieckie, linia kolejowa nr 6, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki, nowy obiekt po drugiej stronie torów,
- Czarna Tarnowska: małopolskie, linia kolejowa nr 91, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
- Dobczyn: mazowieckie, linia kolejowa nr 6, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
- Gorzkowice: łódzkie, linia kolejowa nr 1, typ A, istniejący dworzec do rozbiórki, nowy obiekt po drugiej stronie torów,
- Janikowo: kujawsko-pomorskie, linia kolejowa nr 353, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
- Kanie: lubelskie, linia kolejowa nr 7, typ B, dworzec w nowym miejscu,
- Kraśnik: lubelskie, linia kolejowa nr 68, typ B, istniejący dworzec z 1921 r. do rozbiórki,
- Pobiedziska Letnisko: wielkopolskie, linia kolejowa nr 353, typ B, dworzec w nowym miejscu,
- Przetycz: mazowieckie, linia kolejowa nr 29, typ A, istniejący dworzec do częściowej rozbiórki,
- Rogów: łódzkie, linia kolejowa nr 1, typ B, istniejący dworzec z 1933 r. (wg dokumentacji PKP SA) do rozbiórki,
- Sadurki: lubelskie, linia kolejowa nr 7, typ B, dworzec w nowym miejscu,
- Sterkowiec: małopolskie, linia kolejowa nr 91, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
- Świdnik Miasto: lubelskie, linia kolejowa nr 7 i 581, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
- Wilkoszewice: łódzkie, linia kolejowa nr 1, typ A, istniejący dworzec do częściowej rozbiórki,
- Ząbki: mazowieckie, linia kolejowa nr 21, typ B, dworzec w nowym miejscu,
- Żelistrzewo: pomorskie, linia kolejowa nr 213, typ A, obecnie nie ma dworca,
Termin składania ofert mija 28 września. Jedynym kryterium jest cena. Na realizację zamówienia przeznaczono 70 tygodni, przy czym dokumentacja ma powstać w terminie do 37 tygodni.