Pelplin otrzymał trzy oferty na dostawę nowych autobusów elektrycznych. Każda z nich przekracza jednak budżet gminy, która chce dofinansować zamówienie z programu Zielony Transport Publiczny.
Pelplin prowadzi przetarg na
dostawę trzech autobusów elektrycznych o długości mieszczącej się w granicach 10,5-12,5 metra oraz zabierających na pokład minimum 65 pasażerów, z czego minimum 20 na miejscach siedzących.
Moc silnika bądź silników to minimum 140 kW. Mechanizm ma być wyposażony w system rekuperacji energii. Magazyn energii będzie ładowany poprzez złącze plug-in z mocą co najmniej 60 kW. Wielkość magazynu energii ma pozwolić na przejechanie minimum 250 kilometrów na jednym ładowaniu.
Miasto chce też nabyć jedną dwustanowiskową ładowarkę plug-in. Ładowarka ma mieć moc minimum 80 kW, i ma być zdolna ładować jednocześnie dwa autobusy z mocą 40 kW.
Samorząd właśnie otworzył złożone oferty. Okazuje się, że realizacją dostaw zainteresowane są trzy podmioty, a więc Solaris, MAN Truck&Bus Polska oraz Busnex Poland. Solaris wycenił dostawę na niewiele ponad 7,963 mln złotych brutto, Busnex na 7,818 mln złotych brutto a MAN na niespełna 8,355 mln złotych brutto. Budżet Pelplina to 6 mln złotych brutto.
Zakup ma zostać dofinansowany z programu Zielony Transport Publiczny.