MZA Warszawa kontynuuje drogę intensywnego inwestowania w transport zeroemisyjny. Znamy już szczegółowe wymagania dotyczące kolejnego przetargu, tym razem na 90 autobusów elektrycznych – 85 o wymaganiach standardowych.
Potężny przetarg ogłoszony przez MZA w Warszawie na dostarczenie 90 autobusów został podzielony na cztery części. Jedna z nich opiewa na 5 autonomicznych autobusów o napędzie elektrycznym klasy MAXI. Pozostałe mają być pozbawione układów autonomicznych: 25 sztuk autobusów klasy MAXI (I część), 50 sztuk autobusów przegubowych (II część) oraz 10 sztuk autobusów klasy MIDI (IV część) – oczywiście wszystkie elektryczne. Oferty można składać do 27 marca.
I część przetargu
Pierwsza część zamówienia MZA Warszawa opiewa na dostawę 25 autobusów elektrycznych klasy MAXI ładowanych wyłącznie za pomocą gniazda plug-in. Pojazdy powinny posiadać minimum 70 miejsc, w tym co najmniej 24 miejsca siedzące. MZA wymaga również trojga drzwi w układzie 2-2-2. Autobusy mają być całkowicie niskopodłogowe, bez stopni pośrednich na podłodze, w przejściu środkowym oraz w drzwiach. Całkowita długość autobusów powinna mieścić się w zakresie od 11,8 do 12,2 metra, szerokość natomiast od 2,5 do 2,55 metra.
Wymaga się również silników centralnych lub elektrycznych zintegrowanych z osią napędową o maksymalnej mocy netto nie mniejszej niż 160 kW i możliwości eksploatacji w temperaturze zewnętrznej od -30°C do +50°C. Zalecane jest wyposażenie układu sterującego pracą silnika trakcyjnego w funkcję ograniczenia prędkości maksymalnej autobusu do prędkości 80 km/h.
Deklarowana użytkowa pojemność energetyczna baterii trakcyjnych powinna wynosić minimum 420 kWh (za użytkową pojemność uważa się pojemność energetyczną całkowicie dostępną dla użytkownika), pozwalającą na uzyskanie zasięgu na jednym ładowaniu nie mniejszego niż 300km. Wykonawca zadeklaruje w ofercie gwarantowany minimalny przebieg autobusu (nie mniejszy jak 300 km) w okresie gwarancji na baterie trakcyjne, w warunkach eksploatacyjnych Zamawiającego. Wymagana dotyczące ładowania plug-in to moc 150 kW oraz gniazdo ładowania plug-in: Combo Type 2 wg IEC 62196-3, usytuowane po prawej stronie autobusu – nadkole przedniej osi i na zwisie tylnym (łącznie dwa gniazda).
Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć pojazdy do 30.07.2026 r.
II część przetargu
Druga część zamówienia MZA Warszawa opiewa na dostawę 50 autobusów elektrycznych przegubowych ładowanych wyłącznie za pomocą gniazda plug-in. Pojazdy powinny posiadać minimum 100 miejsc, w tym co najmniej 38 miejsc siedzących. MZA wymaga również czworga drzwi w układzie 2-2-2-2. Autobusy mają być całkowicie niskopodłogowe, bez stopni pośrednich na podłodze, w przejściu środkowym oraz w drzwiach. Całkowita długość autobusów powinna mieścić się w zakresie od 17,5 do 18,2 metra, szerokość natomiast od 2,5 do 2,55 metra.
Wymaga się również silników centralnych lub elektrycznych zintegrowanych z osią napędową o maksymalnej mocy netto nie mniejszej niż 240 kW i możliwości eksploatacji w temperaturze zewnętrznej od -30°C do +50°C. Zalecane jest wyposażenie układu sterującego pracą silnika trakcyjnego w funkcję ograniczenia prędkości maksymalnej autobusu do prędkości 80 km/h.
Deklarowana użytkowa pojemność energetyczna baterii trakcyjnych powinna wynosić minimum 600 kWh (za użytkową pojemność uważa się pojemność energetyczną całkowicie dostępną dla użytkownika), pozwalającą na uzyskanie zasięgu na jednym ładowaniu nie mniejszego niż 300km. Wykonawca zadeklaruje w ofercie gwarantowany minimalny przebieg autobusu (nie mniejszy jak 300 km) w okresie gwarancji na baterie trakcyjne, w warunkach eksploatacyjnych Zamawiającego. Wymagana dotyczące ładowania plug-in to moc 150 kW oraz gniazdo ładowania plug-in: Combo Type 2 wg IEC 62196-3, usytuowane po prawej stronie autobusu – nadkole przedniej osi i na zwisie tylnym (łącznie dwa gniazda).
Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć pojazdy do 30.09.2026 r.
IV część przetargu
Czwarta część zamówienia MZA Warszawa opiewa na dostawę 10 autobusów elektrycznych klasy MIDI ładowanych wyłącznie za pomocą gniazda plug-in. Pojazdy powinny posiadać minimum 50 miejsc, w tym co najmniej 19 miejsc siedzących. MZA wymaga również dwojga lub trojga drzwi w układzie 1-2-0 lub 1-2-2. Autobusy mają być całkowicie niskopodłogowe, bez stopni pośrednich na podłodze, w przejściu środkowym oraz w drzwiach lub częściowo niskopodłogowe, a w tym obniżona podłoga i brak stopni w przynajmniej jednych drzwiach (obowiązkowo brak stopni w drzwiach podwójnych). Całkowita długość autobusów powinna mieścić się w zakresie od 9,25 do 10,65 metra, szerokość natomiast od 2,35 do 2,55 metra.
Wymaga się również silników centralnych lub elektrycznych zintegrowanych z osią napędową o maksymalnej mocy netto niemniejszej niż 160 kW i możliwości eksploatacji w temperaturze zewnętrznej od -30°C do +50°C. Zalecane jest wyposażenie układu sterującego pracą silnika trakcyjnego w funkcję ograniczenia prędkości maksymalnej autobusu do prędkości 80 km/h.
Deklarowana użytkowa pojemność energetyczna baterii trakcyjnych powinna wynosić minimum 390 kWh (za użytkową pojemność uważa się pojemność energetyczną całkowicie dostępną dla użytkownika), pozwalającą na uzyskanie zasięgu na jednym ładowaniu nie mniejszego niż 300km. Wykonawca zadeklaruje w ofercie gwarantowany minimalny przebieg autobusu (nie mniejszy jak 300 km) w okresie gwarancji na baterie trakcyjne, w warunkach eksploatacyjnych Zamawiającego. Wymagana dotyczące ładowania plug-in to moc 150 kW oraz gniazdo ładowania plug-in: Combo Type 2 wg IEC 62196-3, usytuowane po prawej stronie autobusu – nadkole przedniej osi i na zwisie tylnym (łącznie dwa gniazda).
Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć pojazdy do 31.08.2026 r.
Wymagania wspólne przetargu
Wszystkie autobusy mają posiadać klimatyzację, ogrzewanie i wentylację oraz system informacji pasażerskiej i zliczania pasażerów.
Aby wziąć udział w postępowaniu potencjalny Wykonawca musi wykazać, że wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywał, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zamówienia polegające na dostawie lub dostawach autobusów miejskich elektrycznych o łącznej wartości netto co najmniej 70 milionów złotych (część 1), 100 milionów złotych (część 2), 15 milionów złotych (część IV).
Na ocenę ofert będą miały wpływ następujące aspekty: cena oferty (75%) i parametry techniczno-eksploatacyjne (25%).
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.