ABB rozszerza swoje portfolio do ładowania autobusów elektrycznych o automatyczny pantograf. Nowe rozwiązane umożliwi wydajną eksploatację flot autobusów elektrycznych.
Szacuje się, że skumulowany roczny wzrost na globalnym rynku autobusów elektrycznych ma wynieść 16,6 proc. do 2025 roku. Rynek ten w ciągu 7 lat urośnie więc ponad dwa razy. Trend nie omija Polski, gdzie zgodnie z ustawą o elektromobilności do 2028 roku 30 proc. miejskiej floty autobusowej mają stanowić autobusy elektryczne. W lutym 2016 roku w polskich miastach jeździło 30 elektrycznych autobusów. Teraz jest ich ponad 200.
Biorąc pod uwagę dynamikę zmian, ABB uzupełnia swoje portfolio o Panto Up – urządzenie, które ładuje autobusy elektryczne wyposażone w pantograf zamontowany na dachu. – Panto Up dopełnia portfolio ABB w zakresie infrastruktury do ładowania autobusów elektrycznych. Dzięki temu nasze rozwiązania są kompatybilne ze wszystkimi producentami autobusów elektrycznych – powiedziała Katarzyna Sobótka-Demianowska, dyrektor ds. rozwoju rynku elektromobilności w ABB w Polsce.
Panto Up w połączeniu z systemem ładowania sekwencyjnego ABB na zajezdniach to elastyczne, wydajne i w pełni automatyczne rozwiązanie dla operatorów, którzy w związku z ograniczoną przestrzenią na zajezdniach wykorzystują w swoich elektrobusach pantograf zamontowany na dachu.
Łatwe w instalacji urządzenie umożliwia nocne ładowanie sekwencyjne nawet trzech autobusów jednocześnie, mocą w zakresie 50-150 kW (na każdy pojazd). Panto Up obsługuje również zakres mocy 150-600 kW na potrzeby szybkiego ładowania (opportunity charging) na przystankach końcowych w ciągu dnia. – To realna opcja dla tych, którzy dzięki automatycznemu ładowaniu chcą zmniejszyć swój ślad węglowy, zminimalizować koszty i lepiej kontrolować wydajność floty – powiedział Frank Muehlon, dyrektor biznesu infrastruktury ładowania EV w firmie ABB.
Panto Up jest częścią cyfrowego portfolio ABB Ability, dzięki czemu wykorzystuje rozwiązania zdalnej diagnostyki i zarządzania. – Poprzez odpowiednie narzędzia można stację monitorować, aktualizować jej oprogramowanie, ale też serwisować. W ponad 60 proc. zgłoszonych przypadków awarię można usunąć zdalnie, co oszczędza czas, ale przede wszystkim minimalizuje koszty – dodaje Katarzyna Sobótka-Demianowska.
Obecnie ABB jest liderem w dziedzinie infrastruktury dla pojazdów elektrycznych, oferuje pełny zakres rozwią-zań ładowania i elektryfikacji samochodów elektrycznych, elektrycznych i hybrydowych autobusów oraz stat-ków i kolei. Firma weszła na rynek ładowania pojazdów elektrycznych w 2010 roku i do dzisiaj sprzedała ponad 10 500 stacji szybkiego ładowania DC w 73 krajach.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.