Od kilkunastu dni wyłączona z eksploatacji jest trasa tramwajowa wzdłuż Mrozowej w Krakowie. Nie wiadomo, kiedy i czy tramwaje w ogóle na tę linię wrócą. – Tramwaje stanowiły istotne połączenie dla wielu pracowników naszej firmy. Obecna komunikacja nie zaspokaja w pełni potrzeb naszych pracowników pracujących w systemie zmianowym – informuje Marzena Rogozik z biura prasowego ArcelorMittal, właściciela krakowskiej huty.
Zarząd Dróg Miasta Krakowa podjął decyzję o wyłączeniu z eksploatacji torowiska tramwajowego na ul. Mrozowej do Walcowni. Bezpośrednią przyczyną jest awaryjny remont torowiska w al. Solidarności i brak możliwości sensownego wytrasowania linii 22 wcześniej jeżdżącej do Walcowni. Tramwaje jednak nie wrócą na Mrozową po zakończeniu remontu al. Solidarności. Jako powody urzędnicy podają zły stan torowiska i brak wystarczających środków na remont przy jednoczesnej niewielkiej liczbie pasażerów. Choć nikt wprost nie mówi o likwidacji, pojawiają się przypuszczenia, że tramwaj w żadnej przewidywalnej przyszłości do Walcowni już nie wróci.
Odmienne zdanie w sprawie tramwaju – wbrew wielu głosom w Krakowie o niewielkiej przydatności komunikacyjnej trasy na Mrozowej – ma krakowska huta. – Tramwaje kursujące po wyłączonej z eksploatacji trasie wzdłuż ul. Mrozowej do Walcowni stanowiły istotne połączenie dla wielu pracowników naszej firmy. Najważniejszymi przystankami, z których korzystali, były przystanki: Mrozowa (NZ) oraz Walcownia. Obecnie zaproponowana linia autobusowa 132 nie zaspokaja w pełni potrzeb naszych pracowników pracujących w systemie zmianowym – informuje Marzena Rogozik z biura prasowego ArcelorMittal, właściciela krakowskiej huty.
Jednym z problemów, wskazanych przez przedstawicieli ZDMK, jest też własność terenu, przez który przebiega nieczynna linia tramwajowa. – Jesteśmy otwarci na współpracę ze wszystkimi jednostkami miejskimi, które będą chciały przeprowadzić remont lub modernizację torowiska tramwajowego w rejonie pętli tramwajowej Walcownia. Wysłaliśmy już do Zarządu Dróg pismo w tej sprawie, podkreślając, że to połączenie tramwajowe jest dla naszych pracowników ważne. Na razie nie otrzymaliśmy jeszcze żadnego pisma, ani odpowiedzi z Zarządu Dróg czy Urzędu Miasta Krakowa. Z naszej strony deklarujemy chęć współpracy zwłaszcza, że z podobną sytuacją mieliśmy już do czynienia przy okazji realizacji przebudowy ul. Igołomskiej i jej odwodnienia – deklaruje Rogozik.
W piśmie skierowanym do Urzędu Miasta ArcelorMittal podkreśla, że jest jednym z największych pracodawców oraz znaczącym płatnikiem podatków i opłat lokalnych. Obecnie główny budynek administracyjny oraz brama dla kontrahentów znajdują się właśnie w rejonie ul. Mrozowej. Huta podkreśla również, że trwałe zawieszenie ruchu stoi w sprzeczności z deklarowanym rozwojem komunikacji szynowej i będzie się wiązać ze zwiększonym ruchem samochodowym, co z kolei stanowić będzie zaprzeczenie polityki miasta w zakresie walki ze smogiem. Trudno odmówić racji takiemu stwierdzeniu, biorąc pod uwagę ofertę komunikacji zastępczej oraz stan i obecność chodników wzdłuż ul. Mrozowej.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.