Lokalne struktury PiS bardzo pozytywnie oceniają działania aktualnego samorządu województwa łódzkiego w zakresie transportu i mówią o pasywnej postawie aktualnego burmistrza kojarzonego z PO. Władze miasta realizują tymczasem przy wsparciu udzielonym w ramach RPO projekt budowy dróg dla rowerów. Na zeszłotygodniowej konferencji prasowej jeden z radnych wskazał na pomysł budowy węzłów rowerowo-samochodowych.
– Komunikacja MPK, którą mamy w Aleksandrowie Łódzkim, nie spełnia do końca oczekiwań – stwierdził podczas
konferencji prasowej towarzyszącej podpisaniu umowy o finansowanie regionalnych linii autobusowych Piotr Marek Szewczyk, radny Prawa i Sprawiedliwości w Aleksandrowie Łódzkim. Tłumaczył on, że dużym problemem pozostaje obsługa miejscowości położonych wokół Aleksandrowa, które są w niektórych przypadkach w zasadzie całkowicie pozbawione transportu zbiorowego. W innych komunikacja publiczna jest w jego opinii „uciążliwa”.
Jednocześnie zwrócił on uwagę na duże zatłoczenie na aleksandrowskich ulicach. Rzeczywiście korki wpływają negatywnie na punktualność istniejących kursów. – Nie wszyscy mają jednak samochody, dlatego nowe linie przyczynią się bardzo do uzyskania możliwości dojazdu do pracy, ale i do teatru czy kina – ocenił. Należy jednak dodać, że uruchamiane dotychczas „linie marszałkowskie” raczej nie funkcjonowały w godzinach wieczornych.
Marszałek aktywnie wspiera projekty transportowe Lokalny radny podkreślał przy tym duże wsparcie władz regionalnych dla projektów komunikacyjnych. – Niedawno nasze miasto dostało prawie 12 mln zł na ścieżki rowerowe, które od dawna się budują i zbudować się nie mogą – stwierdził. – Do tego powstanie węzeł multimodalny, czyli punkt przesiadkowy z roweru na samochód – powiedział.
Piotr Marek Szewczyk przegrał ostatnie wyboyr na burmistrza Aleksandrowa z piastującym ten urząd od 17 lat Jackiem Lipińskim należącym do Platformy Obywatelskiej. Nie dziwi więc krytyka polityki obecnych władz miasta wyrażana przrz radnego. Przekonywał on, że pieniędzy, dzięki którym można skutecznie zarządzać miastem i prowadzić ważne inwestycje, jest dużo, należy jedynie postarać się o wsparcie udzielane przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego czy o pieniądze z budżetu centralnego, jak ma to częściowo miejsce w przypadku dotowanych połączeń autobusowych. – Jeśli coś się nie udaje, najłatwiej jest zganiać na PiS, ale to nie tędy droga – stwierdził.
Krajobraz po likwidacji tramwajuUwarunkowania komunikacyjne Aleksandrowa wynikają współcześnie w dużej mierze z przeprowadzonej w pierwszej połowie lat 90. XX w. likwidacji linii tramwajowej do Łodzi. Od tamtej pory transport zbiorowy realizowany jest wyłącznie autobusami. Po wielu latach przestał go niedawno świadczyć łódzki PKS, likwidując ostatnie połączenie z Łodzią. Głównym przewoźnikiem pozostaje wciąż łódzkie MPK.