Alstom wysłał właśnie ostatni skład pociągu dla metra w Rijadzie z zakładu w Chorzowie. W ramach zamówienia przyznanego konsorcjum FAST w 2013 r. przez Urząd Rozwoju Rijadu, obejmującego projekt i budowę linii 4, 5 i 6 metra w Rijadzie, Alstom wyprodukował 69 składów pociągów opartych na modelu Metropolis.
Alstom zapewnia w pełni zintegrowany system do obsługi linii 4, 5 i 6 metra w Rijadzie, w tym składy metra dla Rijadu oparte na modelu Metropolis, Urbalis – system sygnalizacji CBTC, jak również system zasilania oraz system odzyskiwania energii Hesop.
Od czasu dostawy pierwszego pociągu w styczniu 2017 r. wszystkie etapy produkcji pociągów, w tym testy statyczne i dynamiczne, odbyły się w zakładzie w Chorzowie. Po pomyślnym zakończeniu wszystkich prób, ostatni pociąg metra dla Rijadu został zaakceptowany przez klienta w ramach odbioru fabrycznego.
fot. Rijad– Ten niebywały sukces to zasługa wszystkich pracowników Alstomu zaangażowanych w projekt metra dla Rijadu. Z dumą mogę stwierdzić, że jeżeli chodzi o pociągi metra, zakład Alstomu w Katowicach stał się najnowocześniejszym światowym centrum kompetencyjnym. Obecnie zakład w Katowicach zatrudnia ponad 2 300 osób i jest miejscem produkcji niektórych z najbardziej innowacyjnych projektów Alstomu – wskazuje Radosław Banach, dyrektor zarządzający zakładu Alstomu w Chorzowie.
Pociągi metra w Rijadzie składają się z dwóch wagonów o długości 36 metrów. Każdy pociąg podzielony jest na trzy klasy: pierwszą, rodzinną i indywidualną. Pociągi są bezobsługowe i w 100% zautomatyzowane, co umożliwia im jazdę po wzniesieniach o nachyleniu do 6%. Każdy z pociągów zapewnia pasażerom wysoki poziom wygody dzięki ergonomicznym siedzeniom, oświetleniu LED, klimatyzacji oraz zaawansowanym systemom informacji pasażerskiej.