Partner serwisu
Komunikacja

Alstom z umową do 374 pociągów dla hamburskiego Hochbahn

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
28-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
04-08-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

Alstom zdobył duży kontrakt na dostawę do 374 pociągów do obsługi metra w Hamburgu, określanego jako Hamburger Hochbahn. Całkowita wartość zamówienia wynosi 2,8 miliarda euro. W pierwszej fazie zamówiono 48 w pełni zautomatyzowanych składów, które wykorzystane zostaną do obsługi budowanej właśnie linii U5.

Umowa ramowa obejmuje 254 pociągi ze sterowaniem częściowo zautomatyzowanym i 120 w pełni zautomatyzowanym. Obydwa typy pojazdów będą składały się z czterech członów, co oznacza, że łącznie mogą zostać zamówione 1496 wagonów.

Podstawowa część zamówienia obejmuje na razie dostawę 48 składów czteroczłonowych. Pojazdy mają być dostosowane do jazdy w pełni autonomicznej bez maszynisty. Mają one obsługiwać nową trasę metra U5, której otwarcie ma nastąpić w 2029 r. Poza taborem, Alstom dostarczy również niezbędny do obsługi składów system kontroli i system bezpieczeństwa. Wartość zamówienia podstawowego wyniosła 670 mln euro.

Pierwszy udostępniony mieszkańcom odcinek linii U5 będzie liczył na razie jedynie 5 stacji. Długość linii będzie wynosić w tym etapie 5,8 km. W szczycie składy mają jeździć z odstępem pomiędzy kolejnym pociągiem co 90 sekund. Zadaniem Alstomu docelowo będzie wyposażenie całej 25-kilometrowej linii w systemy do w pełni automatycznej jazdy. Linia U5 będzie liczyła bowiem 23 stacje. Budowa tej trasy to ogromne przedsięwzięcie dla Hamburga i jedna z największych modernizacji miejskiej sieci metra – jednej z najstarszych w Europie , bo otwartej w 1912 roku. Linia U5 połączy Bramfeld w północnym Hamburgu z kompleksem stadionowym Volkspark w Stellingen. Trasa będzie przebiegać przez centrum miasta i obok szpitala uniwersyteckiego. Hamburger Hochbahn szacuje, że po pełnym uruchomieniu linii będzie z niej korzystać około 270 tys. pasażerów dziennie.

– Dzięki nowym pojazdom unowocześniamy naszą flotę i tworzymy warunki do całkowicie automatycznej obsługi linii U5 – mówi Robert Henrich, prezes Hamburger Hochbahn. – Nowy DT6 zaoferuje klientom zupełnie nowe doświadczenia – począwszy od wystroju wnętrza, przestronności i jasności, aż po nowoczesne systemy informacyjne – dodaje.

Produkcja składów DT6 nowej generacji ma odbywać się bezpośrednio w Niemczech w fabryce Alstomu w Salzgitter. Rozpoczęcie produkcji planowane jest na 2026 r., a dostawy powinny rozpocząć się od początku 2028 roku. Nowe pociągi, w porównaniu do poprzedniej generacji, mają być minimalnie szersze – 2,73 metra zamiast 2,6 metra. Długość składów wyniesie 40 metrów, jednak zamiast składać się z trzech członów, będą czteroczłonowe. Ma to pozwolić uzyskać lepsze parametry w nacisku na pojedynczą oś poniżej 10 ton. Podobnie jak DT5, pojazdy DT6 będą w pełni dostępne dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Jednak dzięki krótszym długościom członów pojazdy DT6 będą mogły zbliżyć się jeszcze bardziej do zakrzywionych peronów, a tym samym zwiększyć dostępność. Pojazdy DT6 będą mogły jeździć samodzielnie (40 metrów) lub w trakcji wielokrotnej jako składy 80- lub 120-metrowe. Pociągi w trakcji potrójnej będą mogły więc zabrać na pokład nieco poniżej 900 pasażerów, jako że w pojazdach nie ma kabin maszynisty.

Nowe pociągi DT6 zastąpią ponadto składy DT4, również wyprodukowane przez Alstom, które w dalszym ciągu używane są jeszcze przez Hamburger Hochbahn.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Szwajcaria. Nowe trolejbusy trafią do Biel, Lozanny i Lucerny

Komunikacja

Szwajcaria. Nowe trolejbusy trafią do Biel, Lozanny i Lucerny

Przemysław Farsewicz 28 lipca 2024

Igława broni się przed tureckimi trolejbusami

Komunikacja

Igława broni się przed tureckimi trolejbusami

Przemysław Farsewicz 21 lipca 2024

Berlin prezentuje pierwszy nowy tramwaj serii Urbanliner

Komunikacja

Berlin prezentuje pierwszy nowy tramwaj serii Urbanliner

Przemysław Farsewicz 20 lipca 2024

ŁKA odbiera nowe minibusy. Kolejne mercedesy we wrześniu

Komunikacja

Hamburg nie ma miejsca na tramwaje. Będzie rozwój metra

Przestrzeń

Zobacz również:

Szwajcaria. Nowe trolejbusy trafią do Biel, Lozanny i Lucerny

Komunikacja

Szwajcaria. Nowe trolejbusy trafią do Biel, Lozanny i Lucerny

Przemysław Farsewicz 28 lipca 2024

Igława broni się przed tureckimi trolejbusami

Komunikacja

Igława broni się przed tureckimi trolejbusami

Przemysław Farsewicz 21 lipca 2024

Berlin prezentuje pierwszy nowy tramwaj serii Urbanliner

Komunikacja

Berlin prezentuje pierwszy nowy tramwaj serii Urbanliner

Przemysław Farsewicz 20 lipca 2024

ŁKA odbiera nowe minibusy. Kolejne mercedesy we wrześniu

Komunikacja

Hamburg nie ma miejsca na tramwaje. Będzie rozwój metra

Przestrzeń

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5