Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Alstom zmodernizuje metro w Belo Horizonte

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
15-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
12-10-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Alstom zmodernizuje metro w Belo Horizonte
fot. Upslon, CC BY 3.0, commons.wikimedia.org
W brazylijskim Belo Horizonte za trzy lata zacznie działać nowy system sygnalizacji i sterowania ruchem pociągów metra. Innowacyjne, pozwalające na częściową automatyzację ruchu urządzenia zostaną dostarczone przez Alstom. Częścią kontraktu będzie też modernizacja taboru i zaplecza.

W nowy system sygnalizacyjny ma zostać wyposażony zarówno czynny już odcinek pierwszej linii metra, jak i jego przedłużenie oraz budowana od podstaw linia 2. Sterowanie ruchem na obydwu liniach ma odbywać się z centrum kontroli operacyjnej, do którego sprzęt i oprogramowanie również dostarczy w całości Alstom. Kontrakt obejmuje także instalację 48 kompletów urządzeń pokładowych w 24 nowo zamówionych składach, a także przystosowanie obecnie kursującego na linii 1 taboru do współpracy z nowym systemem. Wykonawca zmodernizuje ponadto zaplecze techniczne metra w dzielnicy São Gabriel.

Zamówione przez operatora miejskiej kolei podziemnej, Metrô BH, rozwiązania mają poprawić zarówno przepustowość linii, jak i bezpieczeństwo. Umożliwią też częściową automatyzację prowadzenia pociągów. Jedną z funkcji opracowanego przez Alstom systemu, znanego pod nazwą Automatic Train Operation (ATO), będzie automatyczne zatrzymywanie składów w wyznaczonych miejscach na stacjach. Zautomatyzowane zostanie również otwieranie i zamykanie drzwi w domyślnie ustawionych interwałach.

Według prezesa oddziału Alstomu w Brazylii oraz dyrektora generalnego koncernu na Amerykę Łacińską Michela Boccaccio realizacja przedsięwzięcia wyznaczy początek kolejnego etapu transformacji mobilności miejskiej. – Dzięki wdrożeniu technologii na najwyższym światowym poziomie definiujemy na nowo standardy – twierdzi przedstawiciel wykonawcy. Jak podkreśla, system będzie miał charakter pionierski w skali światowej.

Linia 1 liczy obecnie 28,1 km długości. W planach jest wydłużenie jej o kolejnych 1,6 km. Nowy system sterowania na całych 29,7 km ma zacząć działać w roku 2026. Rok później powinno zakończyć się jego wdrażanie na 10,5-kilometrowej linii 2, również przewidzianej do przedłużenia. Według szacunków z obu linii będzie wtedy korzystało dziennie ponad 260 tysięcy pasażerów.

Z europejskiego punktu widzenia ciekawy może się wydawać fakt, że obecny operator metra jest firmą prywatną. Metrô BH to spółka należąca do potentata na brazylijskim rynku transportu zbiorowego – grupy Comporte, która w grudniu ubiegłego roku wylicytowała koncesję na obsługę kolei podziemnej w Belo Horizonte przez 30 lat. Modernizacja i rozbudowa jej infrastruktury jest częścią zobowiązań zawartych w umowie z władzami metropolii.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Alstom: Nie było cyberataku. Był nasz błąd

Mobilność

Alstom: Nie było cyberataku. Był nasz błąd

Michał Szymajda 17 marca 2022

Alstom dostarczy nowe akumulatorowe pociągi podmiejskie do Irlandii

Komunikacja

Alstom dostarczy nowe akumulatorowe pociągi podmiejskie do Irlandii

inf. pras. Alstom, oprac. ms. 08 stycznia 2022

Dubaj. Metro z Polski wozi na Expo 2020

Mobilność

Dubaj. Metro z Polski wozi na Expo 2020

Łukasz Malinowski 23 października 2021

Duży kontrakt na autonomiczną linię metra w Tajpej

Przestrzeń

Duży kontrakt na autonomiczną linię metra w Tajpej

Jakub Madrjas 10 października 2021

Konstantyna z dłuższą siecią tramwajową

Przestrzeń

Konstantyna z dłuższą siecią tramwajową

inf. pras oprac. JM 06 października 2021

Alstom: Plany ekspansji do 2025 r.

Prawo & Finanse

Alstom: Plany ekspansji do 2025 r.

Roman Czubiński 12 lipca 2021

Zobacz również:

Alstom: Nie było cyberataku. Był nasz błąd

Mobilność

Alstom: Nie było cyberataku. Był nasz błąd

Michał Szymajda 17 marca 2022

Alstom dostarczy nowe akumulatorowe pociągi podmiejskie do Irlandii

Komunikacja

Alstom dostarczy nowe akumulatorowe pociągi podmiejskie do Irlandii

inf. pras. Alstom, oprac. ms. 08 stycznia 2022

Dubaj. Metro z Polski wozi na Expo 2020

Mobilność

Dubaj. Metro z Polski wozi na Expo 2020

Łukasz Malinowski 23 października 2021

Duży kontrakt na autonomiczną linię metra w Tajpej

Przestrzeń

Duży kontrakt na autonomiczną linię metra w Tajpej

Jakub Madrjas 10 października 2021

Konstantyna z dłuższą siecią tramwajową

Przestrzeń

Konstantyna z dłuższą siecią tramwajową

inf. pras oprac. JM 06 października 2021

Alstom: Plany ekspansji do 2025 r.

Prawo & Finanse

Alstom: Plany ekspansji do 2025 r.

Roman Czubiński 12 lipca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5