Nowy skład metra od Stadlera przebył drogę ze Szwajcarii do północno-wschodniej Anglii. To początek realizacji kontraktu wartego 362 mln funtów, w ramach którego do Tyne and Wear przybędzie 46 nowych jednostek.
Do Tyne and Wear z końcem lutego przybył pierwszy z zamówionych 46 składów. Pociąg Stadler serii 555 przybył z fabryki w Szwajcarii i przejdzie teraz testy. Przeszkolony ma zostać również personel do jego obsługi. Odebranie składu i udostępnienie do obsługi pasażerów zaplanowano jesienią. Stadler dostarczył nowy pociąg do stacji techniczno-postojowej metra Gosforth we wczesnych godzinach porannych. Skład transportowany był koleją przez kontynentalną Europę oraz przez tunel pod kanałem La Manche.
Nowe pociągi metra będą oferować wygodny, nowy, klimatyzowany układ oraz jednoprzestrzenne wnętrze. Zadbano o dostępność składów dzięki przesuwanemu stopniowi przy każdych drzwiach oraz odpowiednią efektywność energetyczną pojazdów. Publicznym operatorem linii metra w Tyne and Wear jest Nexus. Jak zapewnia spółka, więcej pociągów pojawi się jeszcze w tym roku.
– To był dla nas przełomowy moment, że możemy powitać pierwszy nowy pociąg Stadlera w północno-wschodniej Anglii. Program o wartości 362 milionów funtów wkracza obecnie w decydującą fazę realizacji – przekazał Martin Kearney, dyrektor Nexusa.
W projektowaniu końcowego produktu uczestniczyli pracownicy metra a także pasażerowie w ramach szeroko zakrojonych konsultacji, w których producent otrzymał aż 23 tys. uwag i wniosków. – Otrzymamy od Stadlera zindywidualizowany projekt, charakteryzujący się eleganckim, nowoczesnym wyglądem wewnątrz i na zewnątrz – podkreślił Kearney.
To pierwszy z 46 zamówionych nowych pociągów od Stadlera. Kolejne składy będą docierać do Anglii w ciągu najbliższych kilku lat i będą stopniowo uruchamiane do obsługi sieci. Przez najbliższe miesiące skład serii 555 zostanie poddany testom, aby upewnić się, że poprawnie współpracuje z systemami łączności oraz pozostałą infrastrukturą metra. Następnie maszyniści rozpoczną proces szkolenia za sterami nowego pociągu.
– Pociągi te są zaawansowane technologicznie oraz zaprojektowane z myślą o komforcie pasażerów i radykalnie poprawią wrażenia z podróży. Cieszymy się, że możemy kontynuować współpracę z Nexusem na kolejnym etapie, którym jest kompleksowy program testów, aby upewnić się, że pociągi spełniają wszystkie standardy bezpieczeństwa, zanim zostaną wprowadzone do użytku – przekazał Adrian Wetter, kierownik projektu w firmie Stadler.
Nowe pociągi, które do 2025 roku zastąpią obecny 43-letni tabor metro, będą wyposażone m.in. w punkty ładowania oraz klimatyzację. Wśród nowych funkcji znajdzie się automatyczny przesuwany stopień przy każdych drzwiach, aby umożliwić bezproblemowe wsiadanie. Ma to ułatwić podróż dla ok. 50 tys. osób na wózkach, z wózkami dziecięcymi, bagażem lub rowerami, które korzystają z metra.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.