W zeszłym roku MZA Warszawa rozpoczęło zbieranie ofert w naprawdę potężnym przetargu. Chodziło o dostawę aż 30 autobusów elektrycznych klasy MAXI oraz 50 autobusów klasy MEGA. Nie obyło się jednak bez perturbacji. Wykonawca wybrany w pierwszym rzucie został ostatecznie odrzucony i na wyniki konkursu czekaliśmy jeszcze kolejnych kilka tygodni. Kto wygrał tym razem?
– KIO odrzuciła ofertę Irizara i nakazała ponowne rozpatrzenie ofert. Komisja przetargowa ponownie oceni więc pozostałe oferty – powiedział naszej redakcji dwa tygodnie temu Adam Stawicki, rzecznik prasowy MZA.
Informacja o wyborze kolejnych ofert jest zatem dosyć świeża. Przypominamy, że konkurs został podzielony na dwie części. Pierwotnie obie części wygrał Irizar, który zaproponował najbardziej korzystne cenowo oferty. Niestety kandydatura firmy została odrzucona przez KIO i do podpisania umów nie doszło.
Przebieg przetarguMiejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie jeszcze w listopadzie
rozstrzygnęły ogromny przetarg na dostawę łącznie 80 fabrycznie nowych autobusów elektrycznych 12- oraz 18-metrowych. Przewoźnik chce zakupić 30 pojazdów krótszych oraz 50 autobusów przegubowych. Na ten cel otrzymał wysokie dofinansowanie unijne.
Przetarg został podzielony na dwie części.
Oferty do każdej z nich poznaliśmy na przełomie października i listopada. Najtańszą ofertę złożył Irizar obiecując dostawę 30 autobusów za 84,115 mln złotych brutto. Drugi w kolejności był Busnex (91,239 mln złotych brutto), a trzeci Solaris (97,785 mln złotych brutto). Wszystkie oferty mieściły się w budżecie określonym przez MZA (101,519 mln złotych brutto).
W przypadku części na dostawę 50 autobusów o długości 18 metrów wpłynęły tylko dwie oferty - Solarisa oraz Irizara. Solaris wycenił się na 227,55 mln złotych brutto, natomiast Irizar na 222,461 mln złotych brutto. Budżet MZA w tej części zamówienia wynosił 226,874 mln złotych brutto.
Po miesięcznym oczekiwaniu MZA zdecydowały się rozstrzygnąć obie części postępowania. W obu częściach przetargu najkorzystniejszą ofertę złożył Irizar. Jak wiemy jednak do tej współpracy nie doszło.
Wybrane ofertyPo ponownym rozpatrzeniu ofert wyniki przetargu kształtują się jak następuje.
W części pierwszej na dostarczenie 30 autobusów elektrycznych klasy MAXI najlepszą po Irizarze ofertę złożył Busnex (91,239 mln złotych brutto). Oferta ta, tak samo jak pozostałe złożone w tej części postępowania, zmieściła się w budżecie określonym przez MZA (101,519 mln złotych brutto).
W części drugiej na dostarczenie 50 autobusów elektrycznych klasy MEGA najlepszą po Irizarze ofertę złożył Solaris (227,55 mln złotych brutto). Oferta ta nieco przekracza założony przez MZA budżet, który w tej części wynosił 226,874 mln złotych brutto.
Teraz pozostaje tylko czekać na podpisanie umów przez strony i mieć nadzieję, że nie dojdzie już do żadnych zmian.