Stolica Katalonii otworzyła niedawno nowy odcinek linii tramwajowej, który połączył miejscowość Sant Andrià de Besòs i Badalona na przedmieściach Barcelony z dzielnicą Eixample. Nowy prawie 2-kilometrowy odcinek jest krokiem w kierunku połączenia dwóch odrębnych systemów tramwajowych.
Za Barceloną rozbudowa sieci tramwajowej. Katalończycy uruchomili nową linię pomiędzy przystankami Glòries i Verdaguer, co pozwoliło przybliżyć tramwaje do centrum miasta. Co więcej, powstała pierwsza linia bez sieci trakcyjnej, gdyż tramwaj może czerpać energię z ładowania indukcyjnego poprzez wbudowaną dodatkową szynę. Technologia ta została w Hiszpanii wykorzystana po raz pierwszy. Wykorzystują ją tramwaje Alstom Citadis.
Jak ogłosił ratusz w Katalonii, powstał 1,8-kilometrowy odcinek wzdłuż jednej z głównych ulic miasta: Avenida Diagonal. Już od lipca trwały testowe jazdy tramwajów, które sprawdzały infrastrukturę. Ratusz oczekuje, że tramwaj będzie przewoził na tym odcinku 24 tys. pasażerów dziennie i przyczyni się do ograniczenia indywidualnego ruchu samochodowego w mieście. Linia tramwajowa połączyła cztery linie metra i trzynaście linii autobusowych. Nowy odcinek obsługują tramwaje kursujące linią T4 na nowej trasie. Powstały także dwa nowe przystanki Monumental i Sicília. Łącznie cała sieć tramwajowa w Barcelonie liczy już 31,2 km i 58 przystanków.
Częścią budowy nowej linii była także duża przebudowa i przekształcenie alei Avenida Diagonal. Poszerzono chodniki i zmodernizowano ścieżkę rowerową. Zwiększono także ilość zieleni. Tramwaje kursują teraz w pobliżu jednej z głównych atrakcji miasta – świątyni Sagrada Familia.
Otwarcie nowej linii tramwajowej jest kolejnym krokiem stronę połączenia dwóch działających systemów tramwajowych – Trambaix i Trambesòs. Obie sieci działają od 2004 roku. Pierwsza umożliwia obsługę tramwajami południowo-zachodnią część miasta, a druga – północno-wschodnią. Do ukończenia łącznika pomiędzy sieciami konieczne jest wybudowanie jeszcze odcinka Verdaguer – Plaza Francesca Macià. Miasto planuje rozpoczęcie prac w przyszłym roku. Roboty miałyby potrwać około czterdziestu miesięcy. Tak długi czas wynika przede wszystkim z konieczności budowy kolektora.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.